Τα συναισθήματα επεξεργάζονται από τον εγκέφαλο και η συνήθεια σκοτώνει τη σκέψη,
έτσι δεν έβλεπες, απλώς κοίταζες.
Δεν έχεις γνώση, συνεπώς ήταν αναμενόμενο
γιατί ήρθε πριν από το μετά.
Δεν μπόρεσες να ξεφύγεις από το συμβατικό, οι φοβίες παρέλυσαν τη σκέψη
και οι νοητικές προβολές ήταν ελλείπεις για να συγκρίνει.
Η νοημοσύνη εντοπίζει το πρόβλημα και η σκέψη το λύνει.
Δεν άκουσες.
Το βίωμα θα γίνει μεταγνώση
σε κάποιον επόμενο κύκλο πολυκυκλικότητας,
τότε θα καταλάβεις
το πριν από το μετά,
όχι την αποκάλυψη, όχι την ανακάλυψη, άλλα τη μνήμη μέλλον...
Προσφορά για τους άλλους ως το τέλος, ακάθεκτα, χωρίς σταματημό

Μερικές φορές λέμε πράγματα για να τα ακούσουμε εμείς. Έχει ενδιαφέρον να λέμε πράγματα χωρίς να περιμένουμε τίποτα από τους άλλους. Απλώς επειδή έπρεπε να ειπωθoύν. Το θέμα της φιλίας είναι από τα πιο βασικά στοιχεία που καθορίζουν την εξέλιξη των συνανθρώπων. Η φιλία, όταν διαβάζουμε Πλάτωνα, βλέπουμε ότι υπάρχουν όχι αναφορές στην φιλία, αλλά ολόκληρα κεφάλαια πάνω στο θέμα της φιλίας. Το πώς την προσδιορίζουμε, τι σημαίνει. Και αυτό που έχει σημασία είναι ότι είναι όντως η εξέλιξη η ανθρώπινη μιας σχέσης και πάνω σ' αυτήν στηρίζεται και το θέμα της...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Νίκος Λυγερός - Λόγος περί Τέχνης

Η διάλεξη του Ν. Λυγερού: "Λόγος περί Τέχνης". Αμφιθέατρο Δημαρχείου Περιστερίου, Αθήνα. 27/02/2015 (+ video).
- (Συνομιλητής) Να σε καλωσορίσω και δεν ξέρω αν θέλεις να πεις κάποια κουβέντα πριν ξεκινήσεις να μιλάς, πριν ξεκινήσεις να λες τα ωραία πράγματα γύρω από την τέχνη.
- (Ν. Λυγερός) Όχι.
- (Συνομιλητής) Να αρχίσω εγώ; Ωραία. Ως μαθηματικός ξέρεις πάρα πολύ καλά ότι το απλό και το αυτονόητο είναι το πιο δύσκολο, μάλιστα, στα μαθηματικά αυτά που δεν μπορούν να αποδειχτούν, αξιώματα δεν λέγονται;
- (Ν. Λυγερός) Ναι.
- (Συνομιλητής)...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Νίκος Λυγερός - Τα θεμέλια της Ανθρωπότητας

''...Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία. Διότι η ελευθερία χωρίς νοημοσύνη είναι έγκλημα και ποτέ εγκατάλειψη και ποτέ εξέλιξη. Διότι χωρίς μνήμη, η νοημοσύνη...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Μην ξεχάσεις ποτέ - When you destroy - Να θυμάσαι πάντα - Όταν έχεις το χάρισμα
Μην ξεχάσεις ποτέ
ότι ένας μόνο ιππότης
κατάφερε με τον άθλο του
να σταματήσει στρατό
μόνο με το θάρρος του
και τη στρατηγική
μιας τεχνικής
που ήθελε να σώσει
την πατρίδα του
μέσω του ήθους
που λειτουργεί
με τους ανθρώπους
ως πηγή έμπνευσης
όταν υπάρχει
ανθρώπινη ανάγκη
να προστατευτεί
ο Χρόνος των αθώων
με τη δικαιοσύνη
των πρωταθλητών
του πολέμου.
Νίκος Λυγερός - Μην ξεχάσεις ποτέ
http://lygeros.org/articles?n=18967&l=gr
N. Lygeros - When you destroy
Translated from the Greek by Athena Kehagias
When...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Ένα από τα ακριτικά στοιχεία της ζωής είναι ο θάνατος

Υπάρχει το θεώρημα ότι μια πολλαπλότητα καθορίζεται από τις ιδιομορφίες της. Στην πραγματικότητα, για να την μετατρέψουμε σε μια πιο κατανοητή έννοια, είναι ότι μια ομάδα καθορίζεται από τα ακραία στοιχεία της. Ή πιο απλά, μια δομή καθορίζεται από τα ακριτικά στοιχεία, αυτά που είναι στις άκρες. Γιατί όταν είσαι στην άκρη, ανήκεις σε μια δομή. Λίγο πιο πέρα από την άκρη δεν υπάρχει δομή. Άρα οι άκρες είναι τα όρια και τα όρια μάς επιτρέπουν να καθορίσουμε πού είμαστε. Ο Ελληνισμός δεν είναι του κέντρου, είναι των άκρων. Δηλαδή κάθε φορά ο Ελληνισμός...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Η συνέχεια της μνήμης μέλλοντος

Αντί να ασχολούμαστε με το μέχρι πού μας πατάνε πάνω στα πόδια, να ασχολούμαστε μέχρι πού πηγαίνει η σκέψη μας. Τα πρώτα κατεχόμενα που πρέπει να απελευθερώσετε είναι τα κατεχόμενα του μυαλού σας. Είναι αυτά που σας εμποδίζουν να σκεφτείτε διαφορετικά. Αν τα απελευθερώσετε αυτά τα κατεχόμενα πραγματικά, τότε θα δείτε ότι τα άλλα κατεχόμενα είναι απλώς θέμα τεχνικό. Εννοώ ότι μπορεί να λυθεί στρατηγικά. Αλλά η στρατηγική δεν αλλάζει τα "θέλω" σας. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτούμε είναι: τι θέλουμε. Αν το θέλουμε, θα το κάνουμε. Απλώς υπάρχει πάντοτε...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Τα όρια της ελευθερίας είναι η αρχή της ελευθερίας του άλλου

Τα όρια της ελευθερίας είναι η αρχή της ελευθερίας του άλλου αλλιώς είναι καταπάτηση. Όταν αποδέχομαι να βάλω όρια στην ελευθερία μου είναι επειδή λόγω ανθρωπιάς καταλαβαίνω ότι πρέπει να έχει ελευθερία και ο άλλος. Τώρα έχουμε ένα άλλο πρόβλημα, όταν έχουμε δύο ελευθερίες πώς θα συμφωνήσουμε. Ξαφνικά πρέπει να χάσουμε χρόνο, τότε έχουμε τη δημοκρατία. Η δημοκρατία βασίζεται πάνω σε ανθρώπους οι οποίοι σε κάποια φάση γίνονται συνάνθρωποι και για να έχουν ο ένας σεβασμό προς την ελευθερία του άλλου χάνουν χρόνο για να τα βρουν αλλιώς δεν τα βρίσκουμε....
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Νίκος Λυγερός - Το βάθος της Ασκητικής
Η διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Το βάθος της Ασκητικής". 23ο Δημοτικό Σχολείο. Αίθουσα Ανδρόγεω, Ηράκλειο. Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015, ώρα 20.00.
Χαιρετώ και αυτούς που έχουν έρθει τώρα, τους άλλους δεν τους χαιρετώ, γιατί είμαστε σε σκυταλοδρομία απ' ό,τι κατάλαβα. Πρώτα απ' όλα χαίρομαι που κάνουμε αυτή τη διάλεξη σήμερα, άρα εντάξει υπάρχει και θέμα της ανάγκης, αλλά θα ήθελα να σας πω μερικά πράγματα για τον Νίκο Καζαντζάκη με ποια έννοια; Κανονικά όταν είσαι κρητικός θεωρείς ότι τον Νίκο Καζαντζάκη τον ξέρεις, άρα δεν υπάρχει λόγος κάποιος...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Νίκος Λυγερός - Τα απαραίτητα στάδια της συνεννόησης

Στο κλασικό πεδίο γνώσεων, η επικοινωνία θεωρείται θεμελιακή, ενώ οι νευροεπιστήμες και τα μαθηματικά δείχνουν ότι είναι απλώς βασική και δεν επαρκεί από μόνη της. Είναι βέβαια μια επαφή μεταξύ δύο ατόμων αλλά δύο άνθρωποι χρειάζονται μια συνεννόηση. Με άλλα λόγια το υπόβαθρο της κοινωνίας είναι ανεπαρκές και το υπόβαθρο της Ανθρωπότητας είναι αναγκαίο. Σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε να εντοπίσουμε τα απαραίτητα στάδια για την ύπαρξη της συνεννόησης. Έτσι αντιλαμβανόμαστε ότι το πρώτο επίπεδο είναι η συμβατότητα, όπου αναγνωρίζουμε και την προσφορά του...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Νίκος Λυγερός - Είμαστε συνάνθρωπος όλων των ανθρώπων
Αν ο άνθρωπος γίνει συνάνθρωπος στην πραγματικότητα υπάρχει ένα υπόβαθρο και είναι η κενότητα. Η κενότητα δεν είναι το κενό. Δηλαδή καταλαβαίνουμε ότι από μόνοι μας δεν είμαστε τίποτα. Και αν αξίζουμε κάτι είναι λόγω των άλλων. Γιατί στην ουσία όταν είμαστε συνάνθρωπος, αυτό είναι το πιο εντυπωσιακό, είμαστε συνάνθρωπος όλων των ανθρώπων. Ενώ όταν είμαστε άνθρωπος είναι μόνο για μας. Άρα από ένα προσωπικό πρόβλημα γίνεται μια συλλογική λύση. Και αυτή η συλλογική λύση είναι πραγματικά επί της ουσίας μια μεταμόρφωση και τότε δεν μιλάμε πια για ευτυχία....
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Νίκος Λυγερός - Παιδικά ερωτήματα

Πότε αρχίζει το μάθημα για τα παιδιά; Όταν μπαίνουν στην τάξη; Κι αν δεν υπάρχει τάξη; Γιατί τα παιδιά να είναι μαθητές; Επειδή το θέλει ο δάσκαλος; Διότι το θέλει ο θεσμός, το κράτος ή ο ΑΣΕΠ; Ο δάσκαλος θέλει κάτι; Ή ακολουθεί μόνο και μόνο την ύλη; Τι σημαίνει ύλη για τα παιδιά; Γιατί να έχει πάντα δίκιο ο δάσκαλος; Γιατί να κάνει ερωτήσεις ενώ ο ρόλος του είναι να δίνει απαντήσεις; Γιατί το λάθος να μην είναι δημιουργικό; Τα παιδιά είναι μόνο παιδιά ή μικροί άνθρωποι; Έχουν δικαίωμα με το σύστημά μας να είναι δημιουργικά; Ή πρέπει ν’ ακολουθούν τις...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Το μέλλον των αγέννητων είναι το μέλλον μας - Ρώτα με τι θέλω

Νίκος Λυγερός - Το μέλλον των αγέννητων είναι το μέλλον μας
Το μέλλον των αγέννητων είναι το μέλλον μας. Το μέλλον των παιδιών μας λέει ότι τελικά μέσω του μέλλοντος είναι μια επιστροφή στο παρελθόν μας. Και η ιδέα είναι ότι ενώ τόσο καιρό αναρωτιόμαστε τι μπορούμε να πάρουμε σε αυτήν την γη, το ερώτημα τώρα είναι τι μπορούμε να προσφέρουμε. Αυτός που δεν ασχολείται με τους επόμενους αποκλείεται να τους αφήσει κάτι. Όταν ασχολούμαστε με τους μικρούς ανθρώπους τελικά γινόμαστε ξαφνικά πιο ανθρώπινοι. Γιατί στην πραγματικότητα από το απλώς άτομα...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Iq test με κύβους

Αυτή η δοκιμασία νοημοσύνης μετρά την ικανότητα του υποψηφίου να μετασχηματίζει νοητικά, οπτικές παραστάσεις. Σε κάθε ερώτηση δίνονται 3 κύβοι που περιστρέφονται και καλείστε να βρείτε ποιο από τα σχήματα -A, B, C, D, E- συμπληρώνει λογικά την ακολουθία. Η διάρκεια του τεστ είναι 18 λεπτά και το μέγιστο σκορ που μπορεί να επιτευχθεί είναι 126 iq στην κλίμακα Stanford-Binet, αποτέλεσμα που αντιστοιχεί στο 5% του πληθυσμού (5 στα 100 άτομα). Παρόμοιο τεστ έχει χρησιμοποιηθεί στην ομοσπονδιακή αστυνομία της Βραζιλίας. Ακολουθούν 3 λυμένα παραδείγματα και στη...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Νοημοσύνη, το μέλλον της Ανθρωπότητας

Όλη η αξία του Ελληνισμού βασίζεται στην νοημοσύνη, γιατί ποτέ δεν ήταν πιο ισχυρός από τους εχθρούς του. Κι όμως είναι ακόμα εδώ. Αυτό που είναι εντυπωσιακό σε μας, είναι ότι είμαστε πολύ τεμπέληδες. Πρέπει ο εχθρός να είναι πολύ πιο δυνατός από εμάς για να κουνηθούμε. Είναι θέμα ζυγαριάς. Οι εχθροί με μας αρχίζουν με handicap. Άρα περιμένουμε να γίνουν αρκετά μεγάλοι και τότε ασχολούμαστε με αυτούς. Αλλιώς δεν έχουμε τίποτα και τσακωνόμαστε μεταξύ μας. Άρα όταν έρχεται ένας πολύ πιο μεγάλος εχθρός από εμάς, τότε μπορεί και να ασχοληθούμε με το θέμα....
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook
Νίκος Λυγερός - Πλέγμα ανθρωπιάς

Άμα σκεφτόμασταν αποκλειστικά τους άλλους και ποτέ εμάς, όλοι θα σκεφτόμασταν και εμάς, αλλά θα ήταν από τους άλλους. Εδώ λοιπόν έχει μεγάλη σημασία όταν λέμε είναι πιο σημαντικός ο ένας ή ο άλλος. Συνήθως λες ο ένας γιατί μπορεί να είσαι εσύ. Μετά όταν ανακαλύπτεις ότι ο άλλος είναι η αρχή από τους άλλους, κι άμα θέσεις το εξής ερώτημα: είναι σημαντικό ο ένας ή οι άλλοι; Θα καταλάβεις ότι άμα χαθεί ο ένας είναι απλώς ένα άτομο λιγότερο, άμα χαθούν οι άλλοι δεν υπάρχει Ανθρωπότητα. Και ξαφνικά ο άλλος εξηγεί στον έναν ότι είναι ο άλλος άλλος. Άρα αν...
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook