των Η. Κονοφάγος, Ν. Λυγερός, Α. Φώσκολος.
Στις 2 Δεκεμβρίου 2017 δημοσιεύτηκαν ταυτόχρονα τα 3 νέα θαλάσσια οικόπεδα στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ακολουθήθηκε η αναμενόμενη διαδικασία που ξεκίνησε με τη δημοσίευση του διαγωνισμού στις 11 Αυγούστου 2017. Η ανακοίνωση της κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας αποτελείται από δύο κείμενα τριών σελίδων στα ελληνικά και στα αγγλικά. Κάθε κείμενο περιγράφει τις θαλάσσιες περιοχές των δύο διαγωνισμών. Ο ένας διαγωνισμός αφορά τις περιοχές Δυτικά Κρήτης και Νοτιοδυτικά Κρήτης και ο άλλος την περιοχή Ιόνιο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι δύο διαγωνισμοί είναι αναγνωρισμένοι από όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πράγμα που αποτελεί μια αναγνώριση de facto της ελληνικής ΑΟΖ, αφού τα θαλάσσια οικόπεδα είναι εκτός ελληνικής κυριαρχίας. Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε μετά από αίτημα της κοινοπραξίας Exxon Mobil, Total και Ελληνικά Πετρέλαια και ο δεύτερος μετά από αίτημα της Energean. Με αυτήν την ανακοίνωση η Ελλάδα προσκαλεί και άλλους τυχόν ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν στην παρούσα πρόσκληση υποβολής προσφορών. Ο διαγωνισμός γίνεται στο πλαίσιο του νόμου περί υδρογονανθράκων Ν. 2289/1995. Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά από ενενήντα ημέρες από την ημερομηνία δημοσίευσης. Τώρα ό,τι και να λένε όσοι δεν πίστεψαν, ο διαγωνισμός άρχισε και με αυτόν μια νέα σελίδα της ιστορίας της Ελλάδας.
Στις 2 Δεκεμβρίου 2017 δημοσιεύτηκαν ταυτόχρονα τα 3 νέα θαλάσσια οικόπεδα στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ακολουθήθηκε η αναμενόμενη διαδικασία που ξεκίνησε με τη δημοσίευση του διαγωνισμού στις 11 Αυγούστου 2017. Η ανακοίνωση της κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας αποτελείται από δύο κείμενα τριών σελίδων στα ελληνικά και στα αγγλικά. Κάθε κείμενο περιγράφει τις θαλάσσιες περιοχές των δύο διαγωνισμών. Ο ένας διαγωνισμός αφορά τις περιοχές Δυτικά Κρήτης και Νοτιοδυτικά Κρήτης και ο άλλος την περιοχή Ιόνιο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι δύο διαγωνισμοί είναι αναγνωρισμένοι από όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πράγμα που αποτελεί μια αναγνώριση de facto της ελληνικής ΑΟΖ, αφού τα θαλάσσια οικόπεδα είναι εκτός ελληνικής κυριαρχίας. Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε μετά από αίτημα της κοινοπραξίας Exxon Mobil, Total και Ελληνικά Πετρέλαια και ο δεύτερος μετά από αίτημα της Energean. Με αυτήν την ανακοίνωση η Ελλάδα προσκαλεί και άλλους τυχόν ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν στην παρούσα πρόσκληση υποβολής προσφορών. Ο διαγωνισμός γίνεται στο πλαίσιο του νόμου περί υδρογονανθράκων Ν. 2289/1995. Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά από ενενήντα ημέρες από την ημερομηνία δημοσίευσης. Τώρα ό,τι και να λένε όσοι δεν πίστεψαν, ο διαγωνισμός άρχισε και με αυτόν μια νέα σελίδα της ιστορίας της Ελλάδας.
Διαβάστε περισσότερα: http://lygeros.org/articles.php?n=35951&l=gr
Αλλαγή κύκλου στην Ελληνική ΑΟΖ
Η. Κονοφάγος, Ν. Λυγερός, Α. Φώσκολος
Με τη δημοσίευση του διαγωνισμού υδρογονανθράκων στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 2 Δεκεμβρίου 2017, έχουμε μια αλλαγή κύκλου στην Ελληνική ΑΟΖ. Διότι ο διαγωνισμός άνοιξε αυτή τη φορά μετά από αίτημα ξένων εταιρειών που αποδεικνύει αντικειμενικά το ενδιαφέρον τους για τις περιοχές Δυτικά Κρήτης και Νοτιοδυτικά Κρήτης. Κατά συνέπεια τώρα πρέπει να έχουμε ως θεμελιακά δεδομένα τον Νόμο περί Υδρογονανθράκων Ν. 228/1995 με την τροπολογία 4001/2011, την ανακοίνωση του διαγωνισμού στην επίσημη εφημερίδα της Ελλάδας στις 11 Αυγούστου 2017 (είναι 2 φορές 40 σελίδες στα ελληνικά και στα αγγλικά) και αυτήν την ανακοίνωση που αποτελείται από 2 κείμενα 3 σελίδων και βέβαια την μετάφρασή τους στα αγγλικά. Έχουμε λοιπόν το πλαίσιο με τον νόμο, το πεδίο με τα ΦΕΚ και το πεδίο δράσης με την εφημερίδα της Ε.Ε. Όλα αυτά τα κείμενα πρέπει να είναι γνωστά στον καθένα που θέλει να ασχοληθεί σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι πρέπει να τα γνωρίζουν οι βουλευτές αλλά και οι Περιφέρειες και ειδικά οι Περιφέρειες Ιονίου, Κρήτης και Πελοποννήσου διότι ξέρουμε ότι ο νόμος προβλέπει ότι το 5% των απολαβών του ελληνικού δημοσίου ανήκει στην Περιφέρεια όπου βρίσκεται το κοίτασμα και στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε κοιτάσματα-στόχους που έχουν δυνατότητες γιγαντιαίων και υπεργιγαντιαίων κοιτασμάτων.