Ποιος αντέχει την αγάπη του φωτός - Ν. Λυγερός
Ποιος αντέχει την αγάπη του φωτός;
Αυτό είναι το ερώτημα.
Σίγουρα όχι αυτοί που συνεχώς δικαιολογούνται για τα πάντα.
Σίγουρα όχι οι συμβιβασμένοι και οι προδότες
διότι δεν θέλουν να έχουν ενοχές.
Σίγουρα όχι αυτοί που προτιμούν τις σκιές για να κρυφτούν.
Πρέπει να έχεις μεγάλη ψυχή
για ν’ αντέξεις την αγάπη του φωτός.
Πρέπει να θέλεις να παράγεις έργο μαζί της.
Πρέπει να ξέρεις τι σημαίνει θυσία.
Αλλά πώς να το δεις;
Αλλά πώς ν’ ανακαλύψεις την ουσία;
Αλλά πώς να θέλεις αυτό που δεν γνωρίζεις;
Ακούς τη μουσική αλλά δεν ξέρεις τις νότες.
Ακούς τα λόγια αλλά δεν ξέρεις για τις σκέψεις.
Ακούς τον θόρυβο κι όχι τους ήχους.
Πιστεύεις ότι ακολουθείς ενώ στραβοπατάς.
Πιστεύεις ότι είσαι πιο ψηλά ενώ δεν πετάς.
Πιστεύεις ότι ξέρεις αλλά όχι την άγνοιά σου.
Δεν είναι με τα λόγια που ακούν.
Δεν είναι με τις κινήσεις που περπατάν.
Δεν είναι με τις αισθήσεις που συνεχίζουν.
Το φως θέλει αλήθεια.
Το φως θέλει αθωότητα ή δικαιοσύνη.
Το φως θέλει θυσίες.
Χωρίς υπέρβαση, δεν έχεις εξέλιξη.
Χωρίς πράξεις, δεν έχεις ζωή.
Χωρίς συμβουλές, δεν έχεις μέλλον.
Όμως ποιος θα σου πει για όλα αυτά.
Όμως ποιος θα σου εξηγήσει τη ζωή.
Όμως ποιος θα σου δείξει τον θάνατο.
Μόνο το ίδιο το φως.
Αυτή είναι η απάντηση.
Είμαι εδώ και για σένα - Ν. Λυγερός
Ποιο είναι το όφελος της καθυστέρησης για την απελευθέρωση;
Γιατί δεν θέλεις να είσαι ελεύθερος;
Σ’ έχουν χαλάσει όλα αυτά τα χρόνια σκλαβιάς;
Ακόμα και τώρα που είδες το φως
προτιμάς το σκοτάδι γιατί είναι πιο απλό.
Πώς θα ζήσεις όμως χωρίς εξέλιξη;
Πώς θα δεις την αγάπη της Ανθρωπότητας
αν δεν μπορείς ν’ ανοίξεις τα μάτια σου.
Γιατί να φοβάσαι τον ήλιο της δικαιοσύνης
αφού σ’ αρέσει ο γλάρος;
Μήπως έχεις υψοφοβία;
Θα ήταν παράξενο για γλάρο.
Έτσι δεν είναι;
Ναι, έτσι είναι.
Τότε τι περιμένεις;
Πότε θα σηκωθείς;
Δεν πόνεσαν ακόμα τα γόνατά σου;
Ή φοβάσαι πως δεν θα μπορέσεις
να σηκώσεις το ίδιο σου το βάρος;
Πιστεύεις λοιπόν
ότι έχεις βάρος;
Βαρύτητα;
Και το φως που βλέπεις
με τους ήλιους της νύχτας
δεν σε προβληματίζει;
Δεν βλέπεις ότι υπάρχει ακόμα κι εκεί,
ακόμα και τότε.
Σαν να είναι φρούτα του χειμώνα
μέσα σ’ αυτό το τόσο σκληρό μαύρο.
Γιατί λες ότι θέλεις να βοηθήσεις
για τις γενοκτονίες;
Επειδή κανένας δεν σου ζήτησε ν’ αναγνωρίσεις
τον Χρόνο που σπατάλησες άσκοπα;
Ξύπνα τώρα, είμαι εδώ και για σένα.
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
