Δεν είναι μόνο επικίνδυνες οι δηλώσεις που αρνούνται τη γενοκτονία των Ποντίων αλλά είναι και παράνομες, διότι η Ελλάδα έχει ψηφίσει την ποινικοποίηση της άρνησης των αναγνωρισμένων γενοκτονιών. Κι επειδή είναι επικίνδυνη απαγορεύει τη βαρβαρότητα. Αυτό έδειξε και το συλλαλητήριο των Ποντίων στη Θεσσαλονίκη. Δεν πρόκειται ο Ελληνισμός του Πόντου να αποδεκτεί ότι ο ίδιος ο Υπουργός είναι αρνητής της γενοκτονίας. Δεν πρόκειται ν’ αφήσει την κυβέρνηση να μην πάρει θέση πάνω σε αυτό το ζήτημα. Γιατί δεν πιστεύει ότι όλοι οι πολιτικοί είναι το ίδιο. Και ήδη μερικοί παίρνουν θέση κι αντιστέκονται στην προπαγάνδα της βαρβαρότητας, η οποία με το πρόσχημα της άποψης, θέλει να σβήσει τη μνήμη μας. Αλλά και να την διαγράψει από τα σχολικά βιβλία, θα την επαναφέρουμε γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν είναι όλοι ραγιάδες. Ο καθένας θ’ αντισταθεί για να μην περάσει η άρνηση της γενοκτονίας των Ποντίων. Διότι είναι το καθήκον του καθενός σε μία δημοκρατία ν’ αντισταθεί στο σύστημα που προσπαθεί να επιβάλει με ύπουλο τρόπο τις απαράδεκτες θέσεις ενός μηδενισμού που πιστεύει πως η ιστορία πέθανε μόνο που ξέχασε ότι μνήμη είναι και ο λαός μας και το συλλαλητήριο είναι μια χειροπιαστή απόδειξη...
Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles?n=22003&l=gr
Νίκος Λυγερός - Αυτουργός Παιδείας
Όταν επίσημα διαπράττεις ένα αδίκημα, ενώ υπάρχει νόμος, είσαι αυτουργός. Κι όταν αυτό το αδίκημα αφορά την Παιδεία, ποια έκφραση θα ήταν καλύτερη από το αυτουργός Παιδείας. Διότι προσπαθείς με τον ρόλο σου να επηρεάσεις τη νεολαία που είναι θεσμικά υποχρεωμένη ν’ ακολουθήσει το πρόγραμμα, δηλαδή να μην ξέρει πια τι σημαίνει Γενοκτονία των Ποντίων και τώρα να σ’ ακούει επίσημα να λες ότι δεν πρόκειται για γενοκτονία καν. Δεν ενδιαφέρει τους Έλληνες του Πόντου αν καταλαβαίνεις τον πόνο τους, αν νιώθεις τα βάσανα που πέρασαν και μάλιστα αδιαφορούν. Το μόνο που έχει σημασία είναι να μην προκαλείς νοθεία στα αποτελέσματα που πέτυχαν από το 1994 και μετά. Διότι πρέπει στη συνέχεια να μας εξηγήσεις με τον δικό σου μοναδικό τρόπο του εξατάξιου διανοούμενου με επιστημονική άποψη ότι ούτε η Γενοκτονία των Αρμενίων, την οποία αναγνωρίσαμε το 1996, είναι όντως γενοκτονία. Στο κάτω κάτω της γραφής οι ακροδεξιοί της Τουρκίας μας λένε ότι είναι οι Αρμένιοι που διέπραξαν τη γενοκτονία. Κι όμως στο Πανεπιστήμιο υπάρχουν πτυχιακές και μεταπτυχιακές εργασίες με θέμα τη Γενοκτονία...
Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles?n=22006&l=gr
Ν. Λυγερός - Συλλαλητήριο Ποντίων. Θεσσαλονίκη, 09/11/2015
Φωτογραφίες - Μέρος Α'
Φωτογραφίες - Μέρος Β'
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε!
