Θέματα φιλοσοφικά, επιστημονικά, κοινωνικά, ψυχολογικά, για τον άνθρωπο. Νευροεπιστήμες, εγκέφαλος,συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός.
Όλες οι ανθρώπινες έννοιες είναι προβολές του ανθρώπινου πνεύματος γι'αυτό σε τελική ανάλυση πολλές φορές είναι απατηλές. Δεν βλέπουμε την πραγματικότητα , την αντιλαμβανόμαστε (όπως νομίζουμε εμείς πως είναι). Ο,τι βλέπουμε είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, που βασίζεται σε υποκειμενικά, ελαττωματικά ή προκατειλημμένα παραδείγματα. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο πώς καταλαβαίνουμε τον κόσμο, αλλά και πώς καταλαβαίνουμε τους ανθρώπους... Όταν κάποτε ρώτησαν τον Ηράκλειτο πώς γνωρίζει όσα γνωρίζει απάντησε: «ερεύνησα τον εαυτό μου». Όμως δεν αρκεί μόνο η αυτογνωσία, χρειάζεται και η εμπάθεια... O Σωκράτης, μέσω της μεθόδου διαλόγου που είχε αναπτύξει, εκμαίευε (εξ ου και Μαιευτική Μέθοδος) από τον συνομιλητή του την αλήθεια/γνώση που είχε μέσα του αλλά δεν γνώριζε. Ο άνθρωπος δε μπορει να αναζητά αυτό που δε γνωρίζει γιατί τότε δεν ξέρει τί να αναζητήσει αλλά ούτε αυτό που γνωρίζει μπορεί να αναζητά γιατί το ξέρει ήδη. Ο άνθρωπος τίποτε νέο δε μαθαίνει, παρά μόνο παίρνει συνείδηση των όσων ήδη γνωρίζει. Η γνώση (μάθηση) είναι ανάμνηση (ενθύμιση) , υπάρχει λοιπόν η ανάμνηση μέσα μας...

Ν. Λυγερός - Όχι στη βαρβαρότητα! / Αυτουργός Παιδείας / Συλλαλητήριο Ποντίων Θεσσαλονίκη, 09/11/2015

Νίκος Λυγερός - Συλλαλητήριο Ποντίων, Θεσσαλονίκη, 09-11-2015.
Δεν είναι μόνο επικίνδυνες οι δηλώσεις που αρνούνται τη γενοκτονία των Ποντίων αλλά είναι και παράνομες, διότι η Ελλάδα έχει ψηφίσει την ποινικοποίηση της άρνησης των αναγνωρισμένων γενοκτονιών. Κι επειδή είναι επικίνδυνη απαγορεύει τη βαρβαρότητα. Αυτό έδειξε και το συλλαλητήριο των Ποντίων στη Θεσσαλονίκη. Δεν πρόκειται ο Ελληνισμός του Πόντου να αποδεκτεί ότι ο ίδιος ο Υπουργός είναι αρνητής της γενοκτονίας. Δεν πρόκειται ν’ αφήσει την κυβέρνηση να μην πάρει θέση πάνω σε αυτό το ζήτημα. Γιατί δεν πιστεύει ότι όλοι οι πολιτικοί είναι το ίδιο. Και ήδη μερικοί παίρνουν θέση κι αντιστέκονται στην προπαγάνδα της βαρβαρότητας, η οποία με το πρόσχημα της άποψης, θέλει να σβήσει τη μνήμη μας. Αλλά και να την διαγράψει από τα σχολικά βιβλία, θα την επαναφέρουμε γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν είναι όλοι ραγιάδες. Ο καθένας θ’ αντισταθεί για να μην περάσει η άρνηση της γενοκτονίας των Ποντίων. Διότι είναι το καθήκον του καθενός σε μία δημοκρατία ν’ αντισταθεί στο σύστημα που προσπαθεί να επιβάλει με ύπουλο τρόπο τις απαράδεκτες θέσεις ενός μηδενισμού που πιστεύει πως η ιστορία πέθανε μόνο που ξέχασε ότι μνήμη είναι και ο λαός μας και το συλλαλητήριο είναι μια χειροπιαστή απόδειξη...

Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles?n=22003&l=gr

Νίκος Λυγερός - Αυτουργός Παιδείας

Όταν επίσημα διαπράττεις ένα αδίκημα, ενώ υπάρχει νόμος, είσαι αυτουργός. Κι όταν αυτό το αδίκημα αφορά την Παιδεία, ποια έκφραση θα ήταν καλύτερη από το αυτουργός Παιδείας. Διότι προσπαθείς με τον ρόλο σου να επηρεάσεις τη νεολαία που είναι θεσμικά υποχρεωμένη ν’ ακολουθήσει το πρόγραμμα, δηλαδή να μην ξέρει πια τι σημαίνει Γενοκτονία των Ποντίων και τώρα να σ’ ακούει επίσημα να λες ότι δεν πρόκειται για γενοκτονία καν. Δεν ενδιαφέρει τους Έλληνες του Πόντου αν καταλαβαίνεις τον πόνο τους, αν νιώθεις τα βάσανα που πέρασαν και μάλιστα αδιαφορούν. Το μόνο που έχει σημασία είναι να μην προκαλείς νοθεία στα αποτελέσματα που πέτυχαν από το 1994 και μετά. Διότι πρέπει στη συνέχεια να μας εξηγήσεις με τον δικό σου μοναδικό τρόπο του εξατάξιου διανοούμενου με επιστημονική άποψη ότι ούτε η Γενοκτονία των Αρμενίων, την οποία αναγνωρίσαμε το 1996, είναι όντως γενοκτονία. Στο κάτω κάτω της γραφής οι ακροδεξιοί της Τουρκίας μας λένε ότι είναι οι Αρμένιοι που διέπραξαν τη γενοκτονία. Κι όμως στο Πανεπιστήμιο υπάρχουν πτυχιακές και μεταπτυχιακές εργασίες με θέμα τη Γενοκτονία...

Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles?n=22006&l=gr

Ν. Λυγερός - Συλλαλητήριο Ποντίων. Θεσσαλονίκη, 09/11/2015








Φωτογραφίες - Μέρος Α'


Φωτογραφίες - Μέρος Β'