Εδώ και πολλές δεκαετίες οδηγούμαστε στην κατάρρευση του Δυτικού πολιτισμού. Όλο αυτό που βιώνουμε δεν είναι το αίτιο αλλά το αποτέλεσμα της κατάρρευσης. Πίσω από τα γεγονότα που συμβαίνουν σήμερα κρύβονται απολίτιστοι άνθρωποι, άνθρωποι που μέσα τους έχει καταρρεύσει το νόημα του πολιτισμού όπως αναπτύχθηκε τον 16ο και 17ο αιώνα. Στην ουσία το πνεύμα του πολιτισμού μπορεί να αναθεωρηθεί με μία αλλαγή στην στάση του ατόμου. Να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι. Το υποκείμενο στον πολιτισμό είναι ο άνθρωπος. Στην ουσία το πνεύμα του πολιτισμού μπορεί να αλλάξει μόνο αν αλλάξει στάση το άτομο.
Πολλοί μεγάλοι φιλόσοφοι μας λένε τον στόχο, δεν μας λένε τα βήματα για να φτάσουμε εκεί.
Αν υποθέσουμε ότι είμαστε όλοι στο ίδιο στάδιο εξέλιξης, η σοφία δεν θα αποκτηθεί μόνο από την γνώση. Θα πρέπει να διαμορφώσουμε την ανθρώπινη συνείδηση. Για να καταφέρουμε να αποκτήσουμε συνείδηση χρειάζεται εκπαίδευση, και αυτή ακολουθεί κάποια βήματα. Πρώτα χρειάζεται να αποκτήσεις ατομική, κοινωνική και τέλος πλανητική συνείδηση.
Όταν καταφέρεις να αποκτήσεις συνειδητότητα σε αυτά τα τρία μονοπάτια αρχίζεις να γίνεται ο Homo sapiens. Αρχίζει πραγματικά να υλοποιεί αυτό που λέμε σοφός άνθρωπος. Τότε μόνο είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το μεγάλο βήμα προς την πλανητική συνειδητότητα.
Για να φτάσουμε εκεί χρειαζόμαστε καινούργια εργαλεία. Την α-λήθεια (α-λήθη = να θυμηθώ πράγματα που έχω ξεχάσει). Η γνώση, είναι ένα σύνολο παρελθοντικών γεγονότων που έχουμε ξεχάσει. Ό,τι βλέπω γύρω μου είναι παρελθοντικές εικόνες.
Η συνείδηση είναι ο χώρος που συγκεντρώνονται οι πληροφορίες, το λογισμικό του υπολογιστή μας. Η παιδεία είναι το πρόγραμμα του υπολογιστή που θα του πει πως θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες.
Η Α-λήθεια προσεγγίζεται μέσω της ανάπτυξης της Συνείδησης. Η λέξη αυτή δημιουργείται από δύο λέξεις οι οποίες εκφράζουν και το νόημά της. (Συν + Είδηση). Συν (όλοι μαζί ισότιμα) + Είδηση (κάτι που ήδη έχει συμβεί και το αγνοούσαμε).
Η διαφορά μεταξύ Γνώσης και Συνείδησης: Η Γνώση και η Συνείδηση αναφέρονται σε παρελθοντικές ψεύτικες και πολλές φορές παραπλανητικές πληροφορίες οι οποίες δημιουργούνται μέσα στο πλαίσιο της εγκεφαλικής εικονικής πραγματικότητας.
Η πλέον δύσκολη υπέρβαση που πρέπει να κάνει ένας άνθρωπος είναι να ξεπεράσει τον φόβο του να γνωρίσει τον εαυτό του και το πεπρωμένο του. Προστατεύουμε τον εαυτό μας και την ιδανική εικόνα του με διάφορες τεχνικές μέσω των οποίων αποφεύγουμε να συνειδητοποιήσουμε δυσάρεστες ή επικίνδυνες για μας αλήθειες. Εμείς δεν είμαστε εμείς, είμαστε η εικόνα που πουλάμε προς τα έξω.
Συνείδηση είναι ο Δρόμος προς την Αλήθεια, δεν είναι μια σταθερή και μη εξελίξιμη κατάσταση. Είναι μια εν εξελίξει διαδικασία και διαμορφώνεται όσο υπάρχει Νέα Γνώση.
Η κατανόηση των πραγματικών ψυχικών αναγκών μας, μας οδηγεί στην κατανόηση των πραγματικών υλικών αναγκών μας. Η μη εκπλήρωση των αναγκών μας δημιουργεί φόβους πλαστούς ή πραγματικούς. Ζούμε σε μια κοινωνία με 10 πραγματικές ανάγκες για να είμαστε ευτυχισμένοι και έχουμε φορτωθεί με 500 πλαστές ανάγκες.
Βήμα 1: Ατομική συνείδηση [Σωκράτης: <<Γνώθι σ΄ Ευατόν>>. Κατανόηση των εσωτερικών αναγκών μας. Κατανόηση της α-λήθειας που αναφέρεται σε εμάς τους ίδιους μέσω της θύμησης γεγονότων που μας αφορούν προσωπικά και η συσχετισλη τους με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων. Αβραάμ Μάσλου (από το βιβλίο <<Ψυχολογία της ύπαρξης>>): Η πλέον δύσκολη υπέρβαση του μπορεί να κάνεις ένας άνθρωπος είναι να ξεπεράσει το φόνο να γνωρίσει τον εαυτό του, τα συναισθήματα, τις παρορμήσεις, τις αναμνήσεις, τις ικανότητες, τις δυνατότηες, το πεπρομένο του... Προστατεύουμαι τον ευατό μας και την ιδανική εικόνα του εαυτού μας με διάφορες τεχνικές μέσω των οποίων αποφεύγουμε να συνειδητοποιήσουμε δυσάρεστες ή επικίνδυνες για εμάς αλήθειες. Μονοπάτι: Η κατανόηση των πραγματικών ψυχικών αναγκών μας, οδηγεί στην κατανόηση των πραγματικών υλικών αναγκών μας. Η μη εκπλήρωση των αναγκών, πλαστών ή πραγματικών, δημιουργεί φόβους μη εκπλήρωσής τους. Όσο περισσότεροι φόβοι τόσο περισσότερο ο άνθρωπος γίνεται χειραγωγούμενος. Ελαχιστοποιώντας τις πλαστές ανάγκες μας, ελαχιστοποιούμε τους φόβους μας άρα γινόμαστε όλο και πιο ελεύθεροι. Επομένως, η κατάκτηση της Ατομικής συνείδησης σημαίνει κατάκτηση της Εσωτερικής Ελευθερίας.Βήμα 2: Κοινωνική συνείδηση: Κατανόηση της σχέσης μεταξύ των προσωπικών ψυχικών αναγκών μας με εκείνες μιας όλο και περισσότερο διευρυνόμενης Κοινωνίας <<Ανθρώπων>>". Αλληλεγγύη: Η προσέγγιση της Κοινωνικής Συνείδησης οδηγεί στην κατανόηση της αξίας της Κοινωνικής Αλληλεγγύης με ανώτερη έκφραση της, την Κοινωνική και Προσωπική Αγάπη.
Η κατάκτηση της ατομικής μας συνείδησης σημαίνει κατάκτηση της εσωτερικής μας ελευθερίας. Όταν κατακτήσουμε την κοινωνική συνείδηση αλλάζουμε την σχέση μας στην οικογένειά μας στη γειτονιά μας στην κοινωνία μας. Λειτουργούμε με πραγματική αλληλεγγύη και αγάπη. Όταν κατακτήσουμε την πλανητική συνείδηση κατανοούμε την σχέση μας με το πλανητικό μας περιβάλλον την γη. Περιβαλλοντική συνείδηση όχι ως ένα κοινωνικό προφίλ αλλά γιατί συνειδητοποιώ την σχέση μου με το περιβάλλον.
Πολύ σημαντικές στο δρόμο της συνειδειτότητας είναι η μετάνοια. Η συντριβή της λήθης οδηγεί στη συντριβή της άνοιας. Α-νοια: α+νους (αυτός που στερείτε την αλήθεια). Επομένως, ο νους είναι ο χώρος αποθήκευσης των αληθειών. Δηλαδή των παρελθοντικών γεγονότων που θυμηθήκαμε (ο σκληρός δίσκος του βιο-υπολογιστή μας). Η συντριβή της Άνοιας μας εισάγει σε μια περίοδο μετά την άνοια (Μετάνοια). Άρα, Μετάνοια είναι η κατάσταση μετά τη γνώση των Αληθειών (των παρελθοντικών γεγονότων που συνειδητοποίησα). Είναι η κατάσταση μετά την συνειδητοποίηση των παρελθοντικών πληροφοριών, βαθιά κατανόηση.
Όταν βιώσουμε την μετάνοια τότε έχουμε δύο δρόμους να ακολουθήσουμε, ή τον δρόμο της απλής εμπειρίας ή τον δρόμο της εσωτερικής μεταμόρφωσης. Δυστυχώς μπαίνουμε στον ρόλο μας και λειτουργούμε με το συμφέρον. Ο μεγαλύτερος εχθρός της ελευθερίας και της πνευματικότητας είναι ο βολεμένος σκλάβος. Έχει πλήρη επίγνωση, όμως δεν τον βολεύει.
Η μη επανάληψη των λαθών μας οδηγεί στον δρόμο της εσωτερικής αναμόρφωσης. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την συνείδηση για την χάραξη ενός νέου δρόμου. Εδώ ο άνθρωπος θυμήθηκε, και θέλει να αλλάξει και ζητάει συγνώμη (συν- γνώμη = τώρα έχω ίδια γνώμη με σένα). Η αποδοχή του εσφαλμένου της πρότερης γνώμης μας και η κοινοποίηση της παραδοχής της γνώμης του άλλου. Δηλαδή η δήλωση ότι έχουμε κοινή (συν) πλέον γνώμη. Η διατύπωση της συγνώμης είναι μια πράξης πάταξης του Εγωισμού.
Μετά την συγνώμη είναι η συγχώρεση (συν-χώρος = ζητάω από τον άλλο να υπάρξει στον ίδιο χώρο). Η Αίτηση προς τον άλλον μετά την Συγνώμη είναι η Συγχώρεση = Συν + Χωρώ. Αιτούμεθα από τον άλλο να βρεθούμε μαζί του (Συν) στον αυτό Χώρο, δηλαδή να Συνυπάρξουμε εφόσον πλέον έχουμε την αυτή γνώμη (Συν + Γνώμη).
1. Αλήθεια (α-λήθη) -> ενθυμούμε2. Μετάνοια (μετ-άνοια) -> γνωρίζω3. Συγνώμη (συν+γνώμη) -> δήλωση αλλαγής γνώμης4. Συγχώρεση (συν+χώρος) -> αίτηση συμπερίληψης
Ο δρόμος της συνειδητότητας δεν τελειώνει εδώ, ακολουθεί η συνειδησιακή πνευματικότητα και η συμπαντική πνευματικότητα, φτάνοντας στον Hommo Universalis. Η Συνειδησιακή Πνευματικότητα αναφέρεται όχι μόνο στη δυνατότητα αντίληψης των γεγονότων που <<θυμηθήκαμε>> αλλά στην πλήρη χρήση και εφαρμογή τους την περίοδο μετά την Άνοια και την Λήθη με σκοπό την χάραξη μιας Νέας Πορείας-Ζωής.
Ο δρόμος της Πλήρους Εσωτερικής Αναμόρφωσης είναι ο κύριος φορέας της Ανθρώπινης <<Συνειδησιακής Πνευματικότητας>> και της σχέσης της με την έννοια του όρου <<της Πνευματικής Ελευθερίας>>. Και η Πνευματικότητα δεν είναι μια στατική κατάσταση αλλά μια συνεχής διαδικασία (δρόμος) ανέλιξης και εξαρτάται από το βαθμό ανάπτυξης της Συνείδησης.
Ο δρόμος της Συμπαντικής Πνευματικότητας / ο δρόμος του Homo Universalis, μοιάζει φαινομενικά με το δρόμο του Homo Sapiens. Διαφέρει σε δύο βασικά σημεία: (α) Ο άνθρωπος έχει ήδη κατακτήσει την Συνειδησιακή Πνευματικότητα (έχει αλλάξει ήδη την καθημερινότητά του) και (β) είναι ο δρόμος της κατανόησης των Πραγματικών Νόμων και ιδιοτήτων του Σύμπαντος, των Νέων εννοιών της Ύλης, του Χώρου, του Χρόνου και της σχέσης τους με τον Άνθρωπο και την πραγματική <<Φύση>> του.
Στο δρόμο του Homo Universalis επεξεργαζόμαστε ότι ήδη έχουμε μάθει σε υψηλότερο επίπεδο μέσω της επέκτασης των φυσικών νόμων που μάθαμε. Ο Δρόμος αυτός αποτελεί για τον Άνθρωπο ένα υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης (Παιδείας). Ο Δρόμος αυτός είναι μια πόρτα από το αισθητό αλλά μη υπάρχον, στο μη αισθητό αλλά υπάρχον. O άνθρωπος είναι ήδη στον δρόμο των πραγματικών νόμων και ιδιοτήτων του σύμπαντος. Αλλάζει την άποψή του. Εισάγει τις καινούργιες έννοιες μέσα στον προηγούμενο δρόμο. Είναι μία πόρτα από το αισθητό αλλά μη υπάρχων στο μη αισθητό αλλά υπάρχων.
Εργαλεία αυτού του δρόμου είναι η Σύγχρονη Επιστημονική Σκέψη και η απορρέουσα από αυτή Τεχνολογία και Φιλοσοφία. Η Γενική Σχετικότητα, η Κβαντική Φυσική, η Φυσική του Κενού, η Τοπολογία, οι μη Ευκλείδειες και πολυδιάσταστες Γεωμετρίες, η βιωματική γνώση κ.α.
Οι έννοιες οι οποίες συγκροτούν την ατελή έννοια της Συνειδητότητας του Homo Sapiens μετασχηματίζονται με βάση τις νέες αλήθειες της νέας γνώσης σε Συμπαντική Συνειδητότητα. Αυτό είναι και το πολύ δύσκολο. Η Συμπαντική Συνειδητότητα κάποιες φορές οδηγεί στο Δρόμο του Αναχωρητή. Η απόκτηση της Συμπαντικής Συνειδητότητας είναι η αρχή του δρόμου της βίωσης της ενότητας του Σύμπαντος μέσα στην ανεξάρτητη αλλά ενιαία με αυτό φύση του Ανθρώπου. Εδώ για όσους το επιλέγουν και το μπορούν είναι η πύλη Του Δρόμου του Αναχωρητή. Επιθυμία του Αναχωρητή δεν είναι Να Καταλάβει τι είναι το Σύμπαν αλλά... να γίνει το σύμπαν.
Όλα όσα αναφέρθηκαν στην ομιλία ως θεωρίες έχουν αποδειχτεί με πειράματα.
Απόσπασμα διάλεξης που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου η ομιλία που διοργάνωσε η Οικολογική Ομάδα «Μητέρα Γη», με καλεσμένο τον διακεκριμένο Δρ Αστροφυσικό του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Μάνο Δανέζη, με θέμα «Στο Δρόμο της Συνειδητότητας». Ολόκληρο το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=0cR3Jc7TanM
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
