Το τεστ ευφυΐας Domino D-70 iqtest μετρά τη γενική νοημοσύνη (παράγοντα/factor g του Spearman*) αξιολογώντας τις λειτουργίες της αφαιρετικότητας και της κατανόησης των σχέσεων. Το τεστ αποτελείται από 44 ερωτήματα. Σε κάθε ερώτημα σας δίνονται μια σειρά από ντόμινο ταξινομημένα σύμφωνα με κάποιο λογικό κανόνα που πρέπει να ανακαλύψετε για να συμπληρώσετε το ντόμινο που λείπει. Η διάρκεια του τεστ είναι 25 λεπτά και το μέγιστο σκορ που μπορεί να επιτευχθεί είναι 137 iq στην κλίμακα Stanford-Binet, αποτέλεσμα που αντιστοιχεί στο 1% του πληθυσμού.
* Ο Charles Spearman (1863-1945), αναφέρεται ως αυτός που εφηύρε τη στατιστική τεχνική της ανάλυσης παραγόντων (Spearman, 1927) και, στηριζόμενος στην εφαρμογή της, εξέφρασε την άποψη ότι:
Υπάρχει ένας μεμονωμένος παράγοντας γενικής νοημοσύνης (g), ο οποίος «διαχέεται» και σχετίζεται με την επίδοση του ατόμου σε όλες τις δοκιμασίες νοητικών ικανοτήτων (διέπει όλες τις καταστάσεις μάθησης), καθώς και ένα σύνολο συγκεκριμένων παραγόντων, ο καθένας από τους οποίους αντανακλά κάποια ειδική δεξιότητα (s), η οποία σχετίζεται και μπορεί να επηρεάσει την επίδοση του ατόμου σε ένα συγκεκριμένο είδος δοκιμασίας νοητικών ικανοτήτων (πχ. σε δοκιμασίες αριθμητικών υπολογισμών).
Ο Spearman πίστευε ότι ο γενικός παράγοντας (g) αποτελεί ένα είδος νοητικής ενέργειας και είναι το κλειδί για την κατανόηση της νοημοσύνης. Ακόμη και σήμερα πολλοί ψυχολόγοι πιστεύουν ότι η θεωρία του είναι κατά βάση σωστή (πχ. Jensen, 1998. βλ. Sternberg & Grigοrenko, 2002).
Ακολουθούν 4 λυμένα παραδείγματα και ο τρόπος με τον οποίον θα δίνετε τις απαντήσεις. Διαβάστε προσεκτικά.
Παραδείγματα:
Ερώτημα Α
Κάθε ντόμινο απο αριστερά προς τα δεξιά (α) εναλλάσει διάταξη οριζόντια-κατακόρυφη και (β) προστίθεται μιά κουκκίδα. Το ντόμινο που πρέπει να τοποθετηθεί στο τέλος είναι το ντόμινο που έχει έξι κουδικές στην κορυφή και έξι κουκίδες στη βάση του.Ως απάντηση θα δώσουμε τον αριθμό 6 στον πρώτο κενο τετράγωνο και τον αριθμό 6 στο άλλο.
Ερώτημα Β
Ως απάντηση θα δώσουμε τον αριθμό 6 στον πρώτο κενο τετράγωνο και τον αριθμό 0 στο άλλο. Παρατηρούμε τη λογική που συνδέει αυτά τα ντόμινο μέσω των ακολουθιών 1, 2, 3, 4, 5, 6 και 0, 0, 0, 0, 0, 0. Το κενό συμβολίζεται με το 0.
Ερώτημα C
Ερώτημα D
Συγκρίνουμε σε κάθε σειρά το ντόμινο στα αριστερά με το ντόμινο στα δεξιά, παρατηρούμε μια συμμετρία. Στην κορυφή του σχήματος παρατηρούμε ότι έχουμε στα αριστερά το ντόμινο 6-1 και στα δεξία πάλι το ντόμινο 6-1. Στην αποκάτω σειρά ντόμινο έχουμε στα αριστερά το ντόμινο 5-2 και στα δεξιά το ντόμινο 2-5. Παρατηρούμε ότι τα εξωτερικά (5 - 5) και τα εσωτερικά άκρα (2 - 2) είναι ίδια. Συνεχίζοντας, στα αριστερά έχουμε το ντόμινο 0-4, στα δεξιά το 4-0 (εξωτερικά και εσωτερικά άκρα είναι ίδια). Τελειώνοντας, ότι έχουμε αριστερά πρέπει να' χουμε και δεξιά, άρα ως απάντηση θα δώσουμε τον αριθμό 1 στον πρώτο κενο τετράγωνο και τον αριθμό 3 στο άλλο.
* * * * *
Επιπλέον IQ test:
- IQ Τεστ #1 (Αναλογιών, 126 IQ, 25 ερωτ, 12 λεπτά)
- IQ Τεστ #2 (Χωροαντιληπτικής, 126 IQ, 20 ερωτ, 18 λεπτά)
- IQ Τεστ #3 (Αριθμητική/Λογική, 126 IQ, 20 ερωτ, 18 λεπτά)
- IQ Τεστ #4 (Raven, 30 ερωτ, 30 λεπτά)
- IQ Τεστ #5 (Raven, 36 ερωτ, 30 λεπτά)
- IQ Τεστ #6 (Raven, 38 ερωτ, 30 λεπτά)
- IQ Τεστ #7 (Domino D-70, 137 IQ, 44 ερωτ, 25 λεπτά)
- IQ Τεστ #8 (Mensa, 137 IQ, 20 ερωτ, 8 λεπτά)
- IQ Τεστ #9 (μη-λεκτική συλλογιστική, 137 IQ, 40 ερωτ, 20 λεπτά)
- IQ Τεστ #10 (για παιδιά 5-11 ετών, 152 IQ, 30 ερωτ)
- IQ Τεστ #11 (European, 149 IQ, 33 ερωτ, 20 λεπτά)
- IQ Τεστ #12 (Culture fair, 160 IQ, 36 ερωτ, χωρίς χρόνο)
- IQ Τεστ #13 (μη-λεκτική συλλογιστική, 130 IQ, 12 ερωτ, 20 λεπτά)
- IQ Τεστ #14 (Βρείτε τις διαφορές, 150 IQ, 16 ερωτ, 7 λεπτά)
- IQ Τεστ #15 (Χωροαντιληπτικής, 132 IQ, 10 ερωτ, χωρίς χρόνο)
- IQ Τεστ #16 (Raven, 127 IQ, 60 ερωτ, 30 λεπτά)
- IQ Τεστ #17 (Βρείτε τις διαφορές II, 150 IQ, 16 ερωτ, 7 λεπτά)
- IQ Τεστ #18 (Πίνακες, 160 IQ, 20 ερωτ, 16 λεπτά)
- IQ Τεστ #19 (Raven Matrices, 139 IQ, 25 ερωτ, χωρίς χρόνο)
- IQ Τεστ #20 (Domino D-48, 137 IQ, 44 ερωτ, 25 λεπτά)
- IQ Τεστ #21 (με αριθμούς, 170 IQ, 15 ερωτ, χωρίς χρόνο)
Πληθυσμιακή αναλογία του δείκτη νοημοσύνης iq
![]() |
| http://braining.gr |
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
