Είναι με ιδιαίτερη χαρά που βρίσκομαι σήμερα μαζί σας, ως επίσημος φορέας υλοποίησης της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου-Κρήτης-Αττικής και να σας ενημερώσω για την πρόοδο υλοποίησης του σημαντικού αυτού έργου.
Θέλω κατά αρχήν να ευχαριστήσω την Περιφέρεια Κρήτης για την πρόσκληση να παρευρεθώ στη σημερινή διημερίδα και να την συγχαρώ για την πρωτοβουλία αυτή.
Μετά την τριμερή συνάντηση και στήριξη των ηγετών του Ισραήλ, της Κύπρου και της Ελλάδος στις 28 Ιανουαρίου 2016 στη Λευκωσία και λαμβάνοντας υπόψη τη σπουδαιότητα του EuroAsia Interconnector για την Κύπρο, το Ισραήλ και την Ελλάδα καθώς και την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειές μας στην εντός των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίηση του έργου, η κατασκευή του οποίου αρχίζει το 2017.
Οι τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες επιπτώσεων που εκπονούνται από τον Iταλικό οργανισμό CESI S.p.a και οι βυθομετρικές μελέτες από την επίσης Iταλική GAS slr, βρίσκονται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης και έχουν καταλήξει σε σημαντικά αποτελέσματα.
• Έχει επαναβεβαιωθεί ότι η διασύνδεση των ηλεκτρικών δικτύων Ισραήλ-Κύπρου-Κρήτης και Αττικής είναι τεχνικώς εφικτή.
• Και οι τέσσερις τοποθεσίες σε Ισραήλ, Κύπρο, Κρήτη και Αττική, οι οποίες έχουν μελετηθεί, θεωρούνται κατάλληλες, από τεχνική και περιβαλλοντική άποψη, για να φιλοξενήσουν όλες τις υποδομές του έργου EuroAsia Interconnector.
• Με τα αποτελέσματα της μελέτης τεχνικού σχεδιασμού, τα υποβρύχια καλώδια μπορούν να κατασκευαστούν με υψηλότερη στάθμη τάσης μέχρι 500 kV και με βελτιωμένα τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οποία επιτρέπουν την πόντιση των καλωδίων σε βάθος μέχρι και 3.000 μέτρα, ενώ επαναβεβαιώνεται επίσης ότι το έργο EuroAsia Interconnector είναι τεχνικώς εφικτό.
• Βάσει των δεδομένων από την έρευνα που διεξήγαγε το ερευνητικό σκάφος Odin Finder, σχεδιάστηκε εφικτή όδευση πόντισης του Ηλεκτρικού καλωδίου χωρητικότητας 1000 MW σε βάθος μέχρι 3.000 μέτρα.
Ειδικότερα, οι μελέτες ανάλυσης κόστους/οφέλους (ΑΚΟ), οι οποίες διενεργούνται από τον οργανισμό CESI βάσει της μεθοδολογίας ENTSO-E, έχουν ολοκληρωθεί σύμφωνα με τις πρόνοιες του Ευρωπαϊκού Κανονισμού.
Διασαφηνίζεται ότι η EuroAsia Interconnector Limited, ως ο επίσημος οργανισμός υλοποίησης του έργου, αναλαμβάνει την χρηματοδότηση κατασκευής της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου-Κρήτης-Αττικής χωρητικότητας 1000MW.
Σημαντική πρόοδος έχει σημειωθεί στις διαδικασίες αδειοδοτήσεων και στις τρεις χώρες, σύμφωνα με τις πρόνοιες του Άρθρου 10 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού και των εγχειριδίων διαδικασιών αδειοδότησης στην Κύπρο, την Ελλάδα καθώς και στο Ισραήλ.
Συμπερασματικά:
• Η διασύνδεση των ηλεκτρικών δικτύων του Ισραήλ, της Κύπρου και της Ελλάδος (Κρήτης – Αττικής) αρχίζει το 2017.
• Το οικονομικό κόστος των εργασιών για την ολοκλήρωση της 1ης Φάσης –
1.000 MW– ανέρχεται στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ και το έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου η EuroAsia Interconnector.
• Οι ημερομηνίες υλοποίησης για την έναρξη του 1ου Σταδίου της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης EuroAsia Interconnector, Ισραήλ – Κύπρος – Κρήτη – Αττική, χωρητικότητας 1.000 MW, όπως προωθήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι:
o 2017 για Κύπρο – Ισραήλ με ολοκλήρωση το 2019,
o 2017 για Κρήτη – Αττική με ολοκλήρωση το 2020,
o 2018 για Κύπρο – Κρήτη με ολοκλήρωση το 2022.
Το EuroAsia Interconnector προσφέρει σημαντικά κοινωνικοοικονομικά οφέλη (socio economic benefits) της τάξεως των 10 δισεκατομμύριων ευρώ στα εμπλεκόμενα κράτη, τα οποία προκύπτουν από την μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας με την χρήση αποδοτικότερων τρόπων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (φυσικό αέριο, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) έναντι πιο ενεργοβόρων και ρυπογόνων καυσίμων.
Η Ελλάδα αποκομίζει σημαντικό όφελος των κοινωνικοοικονομικών οφελημάτων των 10 δις ευρώ που προκύπτουν από την υλοποίηση του έργου EuroAsia Interconnector.
Ενδυναμώνεται η ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδος, η μείωση κόστους ενέργειας, η ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών, η μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και η αποφυγή κόστους αντικατάστασης παλαιών μονάδων παραγωγής.
Η υλοποίηση της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης EuroAsia Interconnector διασφαλίζει την διασύνδεση της Κρήτης-Αττικής, χωρίς οικονομικό κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο. Το EuroAsia Interconnector ώς κορυφαίο έργο διασύνδεσης PCI μεταξύ των κρατών μελών εξασφαλίζει την πλήρη στήριξη από την Ευρωπαική Επιτροπή.
Η Ηλεκτρική Διασύνδεση EuroAsia Interconnector δημιουργεί τον ηλεκτρικό διάδρομο μεταξύ Ανατολικής Μεσογείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος και αναβαθμίζεται γεωπολιτικά ως προς την ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ.
Σας ευχαριστώ. Νάσος Κτωρίδης
Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 


