Η συλλογική νοημοσύνη δεν είναι μια τεχνητή αφαίρεση αλλά ένας τρόπος επίλυσης και διαχείρισης των προβλημάτων, ο οποίος είναι πιο αποτελεσματικός από κάθε ατομική προσέγγιση που έχει πολλούς περιορισμούς λόγω φύσης. Η νοημοσύνη που λειτουργεί συλλογικά είναι αυτή που έχει κατανοήσει ότι υπάρχουν προβλήματα που δεν λύνονται ατομικά αλλά η επίλυσή τους είναι πιο σπουδαία για την εξέλιξή μας από άλλα που λύνονται με γραμμικό τρόπο. Έτσι αποκτά μια ολιστική προσέγγιση για να υπερβεί τα όρια της ατομικότητας γιατί αντιλαμβάνεται ότι το τοπικό δεν προσφέρει με ουσιαστικό τρόπο στο ολικό και αυτό το πρόβλημα δημιουργεί εμπόδια στη μεθοδολογία της επίλυσης. Κάθε βήμα που γίνεται στο συλλογικό επίπεδο έχει ακόμα και φανταστικές επιπτώσεις γιατί συνδυάζει προσεγγίσεις που αποτελούν ακόμα και στρατηγικό μείγμα. Η συλλογική νοημοσύνη με αυτό τον τρόπο ξεπερνά και τα όρια του αυτοματισμού που δεν μπορεί να κάνει υπερβάσεις σε σχέση με τον αρχικό κώδικα και δεν αποκτά νέες γνώσεις επειδή δεν έχει εξελικτικό χαρακτήρα. Αυτό αντιληφθήκαμε και σε επίπεδο πληροφορικής...
Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles?n=21952&l=gr
Ν. Λυγερός - Τι κάνει ένας άνθρωπος
Τι κάνει ένας άνθρωπος όταν δεν έχει κανέναν άλλον πάνω στον οποίο μπορεί να βασιστεί, αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε σε γενικό επίπεδο για να κατανοήσουμε και τη στρατηγική επιβίωσης. Έτσι σε αυτό το πλαίσιο, υπάρχει η παράμετρος του δείκτη νοημοσύνης διότι αν αυτός είναι χαμηλός θα ακολουθήσει την κοινωνία, αν αυτός είναι ανώτερος θα αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει μόνο η κοινωνία κι αν είναι ακραίος θα ασχοληθεί μόνο με την Ανθρωπότητα. Μπορεί βέβαια ανάλογα με τις περιπτώσεις να επηρεάσει άλλους ανθρώπους που μπορεί να μην ανήκουν στην ίδια κατηγορία για να μάθουν και τι γίνεται στην άλλη έτσι ώστε να βοηθήσουν σε μια συλλογική προσπάθεια που θα αρχίσει από μια ομαδική προσέγγιση επίλυσης των προβλημάτων που αφορούν πια την Ανθρωπότητα κι όχι μόνο τις τοπικές κοινωνίες που έχουν τα συμβατικά τους όρια και δεν μπορούν να εξελιχθούν παρά μόνο με εξωτερικούς παράγοντες. Όταν όμως βρισκόμαστε στην ενδιάμεση κατάσταση, βλέπουμε ανθρώπους που υποφέρουν γιατί δεν μπορούν να πείσουν τους άλλους για την προσέγγισή τους κι ενώ ξέρουν ότι δεν υπάρχει μόνο το πλαίσιο της κοινωνίας, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις πιέσεις που δέχονται...
Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles?n=21953&l=gr
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
