Θέματα φιλοσοφικά, επιστημονικά, κοινωνικά, ψυχολογικά, για τον άνθρωπο. Νευροεπιστήμες, εγκέφαλος,συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός.

Όλες οι ανθρώπινες έννοιες είναι προβολές του ανθρώπινου πνεύματος γι'αυτό σε τελική ανάλυση πολλές φορές είναι απατηλές. Δεν βλέπουμε την πραγματικότητα , την αντιλαμβανόμαστε (όπως νομίζουμε εμείς πως είναι). Ο,τι βλέπουμε είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, που βασίζεται σε υποκειμενικά, ελαττωματικά ή προκατειλημμένα παραδείγματα. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο πώς καταλαβαίνουμε τον κόσμο, αλλά και πώς καταλαβαίνουμε τους ανθρώπους... Όταν κάποτε ρώτησαν τον Ηράκλειτο πώς γνωρίζει όσα γνωρίζει απάντησε: «ερεύνησα τον εαυτό μου». Όμως δεν αρκεί μόνο η αυτογνωσία, χρειάζεται και η εμπάθεια... O Σωκράτης, μέσω της μεθόδου διαλόγου που είχε αναπτύξει, εκμαίευε (εξ ου και Μαιευτική Μέθοδος) από τον συνομιλητή του την αλήθεια/γνώση που είχε μέσα του αλλά δεν γνώριζε. Ο άνθρωπος δε μπορει να αναζητά αυτό που δε γνωρίζει γιατί τότε δεν ξέρει τί να αναζητήσει αλλά ούτε αυτό που γνωρίζει μπορεί να αναζητά γιατί το ξέρει ήδη. Ο άνθρωπος τίποτε νέο δε μαθαίνει, παρά μόνο παίρνει συνείδηση των όσων ήδη γνωρίζει. Η γνώση (μάθηση) είναι ανάμνηση (ενθύμιση) , υπάρχει λοιπόν η ανάμνηση μέσα μας...

Ν. Λυγερός - Αγάπα τον πλησίον σου

Νίκος Λυγερός - Αγάπα τον πλησίον σου.
Τα παιδιά είναι μικροί άνθρωποι. Σιγά-σιγά τους ονομάζουμε μόνο μικρούς και ξεχνάμε το άνθρωποι και σιγά-σιγά τους ονομάζουμε παιδιά, άρα δεν είναι ακριβώς άνθρωποι. Ενώ στην πραγματικότητα είναι οι επόμενοι άνθρωποι. Όταν συνειδητοποιήσεις ότι τα παιδιά είναι οι επόμενοι άνθρωποι, θα καταλάβεις ότι εμείς είμαστε οι προηγούμενοι. Μετά λες εφόσον είμαι ο προηγούμενος, τι θα αφήσω στους επόμενους. Άρα η ιδέα είναι η έννοια της συνοχής και το πώς μπορεί ο ένας να δώσει στον άλλον, θα δημιουργήσει την έννοια της συνέχειας. Πολύ συχνά αναρωτιόμαστε τι μας έχουν αφήσει οι προηγούμενοι, άρα το ονομάζουμε κληρονομιά. Έχει ενδιαφέρον γιατί ονομάζουμε κληρονομιά και αυτό που θα αφήσουμε στους επόμενους, ενώ δεν είναι το ίδιο. Δηλαδή στην έκφραση πάρε-δώσε δεν είναι πάρε-πάρε ούτε δώσε-δώσε. Στην πραγματικότητα η κληρονομιά και η έννοια της συνέχειας διαμορφώνει ένα πλαίσιο το οποίο αν το σκεφτούμε καλά στηρίζεται πάνω σε ένα χριστιανικό νοητικό σχήμα το οποίο είναι Αγάπα τον πλησίον σου.


Σκίτσο (Ν. Λυγερός) - Le passage de relais. (Monolithe).