Το μέλλον συνεχίζεται μόνο με το έργο. Η ανακύκλωση παλαιών καταστάσεων είναι μια αλλαγή που δεν κάνει καμία διαφορά. Και το σημαντικό είναι να κάνεις την διαφορά. Δίχως αυτή δεν υπάρχει αλλαγή φάσης κι ούτε αλλαγή κύκλου, όταν ξέρεις ότι οι έννοιες λειτουργούν πολυκυκλικά. Αλλιώς δημιουργείται μόνο και μόνο φαύλος κύκλος. Ενώ η Ελλάδα θέλει έπος. Αν λοιπόν δεν έχεις μέσα σου το επικό πνεύμα και ύφος πώς επιτρέπεις στον εαυτό σου να διεκδικήσεις κάτι και να μας πείσεις. Στην πατρίδα μας οι σκιές της εξουσίας δεν μας εντυπωσιάζουν κι όταν μιλούν, ακούμε το θόρυβό τους και καταλαβαίνουμε πόσο κενός είναι ο λόγος τους, αφού είναι μόνο λόγια. Σε έναν τόπο όπου ξέρουμε τι σημαίνει ήρωας και ηρωισμός, δεν μπορεί κανείς να μας αλλάξει με κοινότυπα νοήματα. Δεν ανεχόμαστε κανένα κομματόσκυλο που μας εξηγεί ότι τα κόμματα είναι πιο σημαντικά από τον Ελληνισμό. Τα κόμματα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις τελείες και δεν ξέρουν να γράφουν νέες προτάσεις, γιατί χρειάζονται κεφαλαία. Όταν βασίζεσαι πάνω σε μια φιλοσοφική μιζέρια πώς να σταθείς όρθιος την ώρα του αγώνα. Διότι το μίζερο ύφος δεν αντέχει τους ήρωες, γιατί μιλά μόνο για τη μάζα κι όταν γράφει ένα βιβλίο δεν μπορεί να πάει πέρα από το κεφάλαιο. Γι' αυτό αναγκάζεσαι να βρίσεις τους στοχαστές της Ανθρωπότητας. Ενώ αυτοί δεν σου δίνουν καμία σημασία, αφού είσαι μόνο ένα κοινωνικό φαινόμενο, μια μόδα δίχως προσφορά αλλά με εκπτώσεις στα πάντα. Εδώ και αιώνες ο Ελληνισμός βλέπει μόνο το πνεύμα της τιμής, γι' αυτό οι ήρωες παλεύουν σαν τους Έλληνες, αφού δεν φοβούνται τη βαρβαρότητα της τεχνητής ισότητας που οδήγησε σε γενοκτονίες και μόνο.
http://lygeros.org/articles?n=18450&l=gr
Νίκος Λυγερός - Ο επίμονος Έλληνας
Ο επίμονος Έλληνας είναι αυτός που δεν το βάζει κάτω, όποια και να είναι η κατάσταση, γιατί ξέρει ότι οι δικοί του ήταν ήρωες που ποτέ δεν θα γονάτιζαν μπροστά στα προβλήματα και τις πιέσεις που προκαλούσαν οι κατακτητές. Αυτός ο Έλληνας δεν κοιτάζει ποτέ αν το ποτήρι είναι μισογεμάτο ή μισοάδειο, απλώς το γεμίζει επί τόπου με τη διάθεση του μαχητή που δεν εγκαταλείπει τον αγώνα. Γιατί εμείς δεν εγκαταλείπουμε ποτέ κάποιον δικό μας. Κι αν χρειαστεί να θυσιαστούμε γι’ αυτόν θα το κάνουμε δίχως δεύτερη σκέψη, γιατί η ζωή μας είναι οι δικοί μας. Γι’ αυτόν το λόγο ο Ελληνισμός δεν τα παράτησε ποτέ, όποιος και να ήταν ο εχθρός, όσο ισχυρός και να ήταν. Κι ο επίμονος Έλληνας αντιλαμβάνεται ότι ανήκει σε αυτό το συνεχές. Δίχως να έχει δεσμά και αλυσίδες, αλλά μόνο με δεσμούς και χορδές. Γιατί το θεμέλιο της σκέψης του είναι η ελευθερία και δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να του την αρπάξει. Γιατί έχει αποφασίσει να είναι ελεύθερος ή νεκρός χωρίς καμιά ενδιάμεση λύση ή συμβιβασμό. Η συνέχεια του αγώνα είναι αυτή που τροφοδοτεί τη μαχητικότητά του. Έτσι είναι πάντα έτοιμος λόγω αγωγής να δώσει τη μάχη της ελευθερίας. Κι όταν ακούει για ήρωες της καθημερινότητας ή κάθε άλλη κουταμάρα τέτοιου τύπου από τους γνώστες της επικοινωνιολογίας που προσπαθούν να μας πείσουν ότι η προσποίηση της πράξης είναι το ίδιο με την πράξη, σε αυτούς ο επίμονος Έλληνας με το χαρακτηριστικό του ύφος τούς λέει να πάνε να γαμηθούν. Γιατί δεν μπορεί ν’ ακούει ανούσια, κοινωνικά, ταξικά, παραταξιακά, κομματικά συνθήματα. Αυτός είναι ντόμπρος και σταράτος, γιατί ξέρει ότι μόνο με τις πράξεις του, όταν πεθάνει, οι δικοί του θα φωνάξουν: Άξιος! Στο ενδιάμεσο αλλά και μετά δεν πρόκειται ν’ αφήσει να καταπιέσουν την πατρίδα του, γι’ αυτό δεν έχει ποτέ μακριά του τη φωτιά και το τσεκούρι του Κολοκοτρώνη, αφού ξέρει για τη χρονοστρατηγική.
http://lygeros.org/articles?n=18485&l=gr
Νίκος Λυγερός - Το έπος του απέραντου γαλάζιου
Το έπος του απέραντου γαλάζιου δεν είναι ένα μυθιστόρημα ή ένα έργο επιστημονικής φαντασίας, αλλά η ιστορία της ελληνικής ΑΟΖ. Ένα από τα σπουδαία της περιόδου που διανύουμε δεν είναι απαραίτητα αυτό που νομίζουμε, διότι μετά από μερικές μέρες μπορεί και να μην έχει πια καμιά σημασία, γιατί είναι θέμα εφημερίδων κι όχι βιβλίων ούτε ιστορίας. Γι’ αυτόν το λόγο έχει νοητικό ενδιαφέρον να υπολογίσουμε τι θα λένε στο μέλλον για αυτή την περίοδο. Και το πιο απίστευτο είναι ότι δεν θα μιλούν βέβαια για πολιτική. Στην ουσία, ακόμα και η επόμενη κοινωνία θα λέει ότι τότε έγινε η ΑΟΖ, επειδή το επέλεξε ο ελληνικός λαός. Διότι αυτό είναι το πραγματικό διακύβευμα. Αν η προετοιμασία που κάναμε είναι η αρχή του έπους που αναζητά η πατρίδα μας κι αν η παρτίδα έχει αρχίσει πάνω στη σκακιέρα της γεωπολιτικής. Γιατί μερικοί από τους δικούς μας δεν το έχουν κατανοήσει ακόμα. Ενώ θα έπρεπε να αντιληφθούν ότι είναι σπάνιες οι εποχές που δημιουργούν ένα έπος και μάλιστα εθνικό. Γιατί όταν ξέρεις ότι συμβάλλεις στον αγώνα του με το έργο σου, σου δίνει μια τεράστια δύναμη και σου επιτρέπει να ξεπερνάς κι εσύ αδιανόητα εμπόδια για να υλοποιηθεί ένας στόχος που αποτελεί όραμα για τον λαό μας. Το ερώτημα που πρέπει να θέσει στον εαυτό του ο καθένας μας είναι το εξής: κατά πόσο συνέβαλα στη δημιουργία αυτού του έπους θα λέω στους δικούς μου μετά από χρόνια. Διότι το έπος και να ανήκει σε μια εποχή, αφήνει μια απήχηση διαχρονική. Και τώρα που μπήκαμε στην περίοδο που συμπίπτει με τα 200 χρόνια της Εθνικής Επανάστασης, το έπος του απέραντου γαλάζιου είναι η συνέχεια της για τον Ελληνισμό που θέλει την απελευθέρωση.
http://lygeros.org/articles?n=18453&l=gr
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
