Όταν είσαι ικανός να δηλώσεις ότι θέλεις ν’ ακυρώσεις το διαγωνισμό αδειοδότησης που έχει αρχίσει για τα είκοσι θαλάσσια οικόπεδα της ελληνικής ΑΟΖ, δεν είναι ότι είσαι επικίνδυνος για την πατρίδα, αλλά απλώς ανεύθυνος κι ότι δεν έχεις καμιά θεσμική εθνική θέση. Το πρόβλημα με τις δηλώσεις είναι ότι μπορεί να είναι κάλλιστα απαράδεκτες, γιατί αυτός που τις κάνει νομίζει ότι μπορεί να λέει ό,τι γουστάρει, δίχως να αντιληφθεί ότι του το επιτρέπουν μόνο και μόνο επειδή δεν έχει καμιά επίπτωση. Απλώς πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αυτά τα κομματικά παιχνίδια είναι πολύ επικίνδυνα για τους ψηφοφόρους, αφού αυτοί δεν ξέρουν την ουσία του θέματος και πιστεύουν πραγματικά τα λεγόμενα της ασχετοσύνης. Το πιο σοβαρό πρόβλημα όμως είναι το θέμα της αξιοπιστίας της πατρίδας μας απέναντι στις ξένες εταιρείες σε ένα διαγωνισμό διεθνούς επιπέδου και αυτός ο διαγωνισμός δημοσιεύτηκε στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να είναι αυτόματα αναγνωρισμένος από τα 28 κράτη-μέλη. Το ενδιαφέρον είναι ότι καμιά χώρα από αυτές δεν τον θεώρησε παράξενο και ξαφνικά για λόγους κομματικούς γίνεται μια προσπάθεια για να απαξιωθεί όλη η Ελλάδα με αυτόν τον τρόπο. Ο διαγωνισμός είναι αυτός που μας επιτρέπει να ασκήσουμε πρακτικά πίεση για να υπογράψουμε συμφωνίες οριοθέτησης της ΑΟΖ αλλά και της θέσπισης. Έτσι πρέπει να αντιληφθούμε ότι η υλοποίηση τέτοιων δηλώσεων θα καθυστερήσει αβάσταχτα όλο το πρόγραμμα και τη διαδικασία της αξιοποίησης της ΑΟΖ, αλλά βέβαια και των απολαβών για το ελληνικό έθνος. Ο διαγωνισμός πρέπει να συνεχιστεί, γιατί είναι η πρώτη φορά στην ιστορία μας που αξιολογούμε ορθά και αξιοποιούμε στρατηγικά το απέραντο γαλάζιο της πατρίδας μας. Διότι αυτό είναι το πρέπον.
http://lygeros.org/articles?n=18546&l=gr
Νίκος Λυγερός - Ο ζεόλιθος και το μέλλον των αγροτών
Σε αυτήν τη φάση που βρισκόμαστε και την περίοδο που διανύουμε όλοι προσπαθούν να προσεγγίσουν μ’ έναν τρόπο ή μ’ έναν άλλο τους αγρότες για να πιάσουν τις ψήφους τους. Και νομίζουν, βέβαια, ότι οι αγρότες μας είναι κορόιδα και θα χάψουν το ενδιαφέρον τους για την ύπαρξή τους. Στην πραγματικότητα θα ήταν πιο καλό για όλους μας αν αυτοί οι υποψήφιοι ήταν ενημερωμένοι σοβαρά για τον ζεόλιθο και ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα και σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε, έτσι ώστε να μιλούν γι’ αυτόν στους αγρότες και αυτοί εφαρμόζοντας να έχουν τα οφέλη. Διότι δεν είναι ανάγκη να λες στους άλλους ότι είσαι καλός, κάνε απλώς καλές πράξεις και ο άλλος δεν θα έχει να σε πιστέψει. Δεν μπορεί ολόκληρη η Ευρωπαϊκή Ένωση να εκδίδει το πρόγραμμα Horizon 2020, το οποίο να αφορά άμεσα την γεωργία και το θέμα της καινοτομίας, και να μην ξέρουν απολύτως τίποτα για τον ελληνικό ζεόλιθο και τις εφαρμογές του. Δεν μπορούμε συνεχώς να λέμε ότι ενδιαφερόμαστε ουσιαστικά για τον πρωτογενή τομέα και επί του πρακτέου να μην έχουμε ιδέα για τις ανάγκες τους. Ενώ όταν λέμε ξεκάθαρα στους αγρότες ότι με τον ζεόλιθο μπορούν να εξοικονομήσουν νερό στο πότισμα, λιπάσματα και να αποφεύγουν τα βαριά φυτοφάρμακα και ταυτόχρονα ν’ αυξάνουν την παραγωγή τους, επειδή ο ζεόλιθος δεσμεύει τα βαρέα μέταλλα, τις τοξίνες και τις ελεύθερες ρίζες. Αυτός είναι ο πραγματικός τρόπος που ένας υποψήφιος βουλευτής μπορεί να βοηθήσει επί της ουσίας τους αγρότες μας και να αφήσει τα πολλά λόγια που δεν αλλάζουν απολύτως τίποτα. Γιατί οι αγρότες μας είναι άνθρωποι τη γης κι αν βοηθάς τη γη, τους βοηθάς και αυτούς ταυτόχρονα.
http://lygeros.org/articles?n=18484&l=gr
Νίκος Λυγερός - Η ΑΟΖ δεν είναι για τα κόμματα
Μπορεί να βάλει κάθε κόμμα την ΑΟΖ στο πρόγραμμά του, ακόμα κι αν είναι παντελώς άσχετο με το θέμα. Αυτό δεν μας πειράζει αφού σε κάθε περίπτωση δεν ποντάρουμε στα κόμματα για να γίνει η ελληνική ΑΟΖ. Επί της ουσίας είναι ο ίδιος ο λαός που θα την αποκτήσει με τη θέλησή του. Και την κατάλληλη στιγμή, οι εκπρόσωποί του θα συμφωνήσουν. Απλώς δεν είναι ανάγκη να εκτεθείς όταν δεν ξέρεις καθόλου το θέμα. Διότι δεν είναι μια μικρή και τυπική ενημέρωση που επαρκεί για ν' αλλάξει η ηττοπάθεια και το πάθος σου για το μίζερο. Έτσι μιλήσουν δεν μιλήσουν τα κόμματα για την ΑΟΖ μας, οι επίμονοι Έλληνες συνεχίζουν ακάθεκτα τον αγώνα τους κι όσοι θέλουν ας έρθουν μαζί τους, αλλά δεν πρόκειται να περιμένουν κανέναν. Γιατί μερικοί δεν έχουν μάθει ακόμα ότι η θέσπιση γίνεται μονομερώς, ότι οι οριοθετήσεις είναι ανεξάρτητες, ότι οι έρευνες και οι γεωτρήσεις δεν έχουν ανάγκη από όλες τις οριοθετήσεις για να ξεκινήσουν κι ότι τα είκοσι θαλάσσια οικόπεδα που βρίσκονται στο Ιόνιο και Νότια της Κρήτης υπάρχουν ήδη. Κι όταν λένε ότι ασχολούνται τα κόμματα με τις θέσεις εργασίας, ενώ δεν ξέρουν ότι ένας σταθμός υγροποίησης με όλα τα εξαρτήματά του απασχολεί 100.000 ανθρώπους, καταλαβαίνουμε αμέσως πόσο ειδικοί είναι. Γι' αυτόν το λόγο, ας μιλάνε όλα τα κόμματα πια για την ΑΟΖ, με τον δικό τους τρόπο, από τον πιο σχετικό έως τον πιο άσχετο, δεν μας ενοχλεί. Αντιθέτως έτσι φαίνεται καλύτερα ότι η ΑΟΖ είναι μια υπερκομματική οντότητα που ανήκει στο εθνικό επίπεδο. Η ΑΟΖ είναι η εφαρμογή του Δικαίου της Θάλασσας, απλώς, για να γίνει θέλει κότσια και στρατηγική κι αυτά τα στοιχεία τα έχουν μόνο οι επίμονοι Έλληνες.
http://lygeros.org/articles?n=18487&l=gr
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
