Κάποτε είχα μείνει σε μια οικογένεια που είχε ένα μικρό παιδί. Γίναμε φίλοι και το ρώτησα: «Τί θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;»
Εκείνο είπε: «Απ' ό,τι καταλαβαίνω , θα γίνω τρελός.»
Είπα: «Τρελός; Γιατί θα γίνεις τρελός; » Εκείνο είπε: «Επειδή η μητέρα μου με θέλει να γίνω γιατρός, ο πατέρας μου με θέλει να γίνει μηχανικός, ο θείος μου με θέλει να γίνω καθηγητής, ο άλλος μου θείος με θέλει να γίνω επιστήμονας. Όλη μου η οικογένεια με θέλει να γίνω κάτι άλλο. 'Κι εγώ καταλαβαίνω ότι αν προσπαθήσω να γίνω όλα αυτά τα πράγματα, ένα είναι
σίγουρο -ότι θα καταλήξω τρελός. » Κανένας όμως δεν ρωτάει το ίδιο το παιδί: 'Εσύ τί θέλεις να γίνεις;' Κανένας δεν μοιάζει να νοιάζεται για το ίδιο το παιδί. Εκείνοι έχουν τις δικές τους φιλοδοξίες και το παιδί είναι απλώς μια ευκαιρία για να ικαν()ποιήσουν τις φιλοδοξίες τους.
Οι πάντες βρίσκονται σε μια θέση που δεν θα έπρεπε να βρισκόταν. Οι ποιητές φτιάχνουν παπούτσια, οι παπουτσήδες έχουν γίνει πρωθυπουργοί. Τα πάντα έχουν γίνει άνω-κάτω και οι πάντες είναι δυστυχισμένοι.
Ο αυθεντικός άνθρωπος χρειάζεται να εξεγερθεί. Χρειάζεται να πει σε όλο τον κόσμο: «Εγώ θα είμαι απλώς ο εαυτός μου, όποιο κι αν είναι το κόστος. Αν θέλω να είμαι μουσικός... Προφανώς δεν μπορεί ο καθένας να γίνει Γιεχούντι Μενουχίν ή Ραβί Σανκάρ. Το πιθανότερο είναι ότι θα είμαι ένας μουσικός που θα ζητιανεύει στο δρόμο, θα είμαι όμως ευτυχισμένος που θα εκπληρώνω τη δική μου επιθυμία μου και που δεν θα με εξουσιάζει κανένας.»
Εκείνοι που σε εξουσιάζουν, έχουν καλές προθέσεις. Κανένας δεν αμφιβάλλει για τις προθέσεις τους. Και ίσως, αν είχες ακο λουθήσει τις προθέσεις τους, να ήσουν ο πλουσιότερος άνθρωπος τής χώρας, ενώ τώρα ζητιανεύεις με την κιθάρα σου στο δρόμο. Εγώ όμως σού λέω ότι με το να ακο λουθήσεις τη δική σου φύση, ακόμη κι αν είναι να ζητιανεύεις με την κιθάρα σου στο δρόμο, αυτό θα σε Κάνει πιο ευδαιμονικό ακόμη κι από τον πλουσιότερο άνθρωπος τής χώρας.
Ένας διάσημος χειρουργός, ο σημαντικό τερος στη χώρα, έβγαινε στη σύνταξη και είχαν μαζευτεί οι φίλοι του και οι μαθητές του για να το γιορτάσουν. Ήταν επικεφαλής τού τμήματος χειρουργικής στο πανεπι στήμιο. Δεν συγκρινόταν με κανέναν άλλο χειρουργό σ' ολόκληρη τη χώρα. Ήταν χειρουργός εγκεφάλου. Ακόμη και σε ηλι κία εβδομήντα πέντε ετών, τα χέρια του δεν έτρεμαν ούτε στο ελάχιστο.
Και στις επεμβάσεις στον εγκέφαλο, αν το χέρι τού χειρουργού τρέμει έστω και στο ελάχιστο, είναι πιθανό να κοπούν από λάθος χιλιάδες νεύρα στον εγκέφαλο και να καταστραφεί ο άνθρωπος για όλη την υπόλοιπη ζωή του. Το χέρι πρέπει να είναι σαν ατσάλι και ο χειρουργός θα πρέπει να βρει το ακριβές σημείο -επειδή υπάρχουν επτά εκατομμύρια νεύρα στον εγκέφαλο και επτακόσια κέντρα μέσα στο κρανίο τού ανθρώπου.
Τα χειρουργικά όργανα είναι πολύ λεπτά και ο χειρουργός πρέπει να είναι πραγματικός καλλιτέχνης για να μην κόψει από λάθος άλλα κύτταρα, άλλα νεύρα, τα οποία είναι τόσο σφιχτά πλεγμένα μεταξύ τους.
Επτά εκατομμύρια νεύρα , μέσα σε ένα μικρό κρανίο! Και το να αφαιρέσει εκείνο ακριβώς το συγκεκριμένο νεύρο που θέλει να αφαιρέσει, είναι η πιο λεπτεπίλεπτη δουλειά στον κόσμο.
Και εκείνος ο χειρουργός ήταν ο σημα ντικότερος στη χώρα. Δεν είχε αποτύχει ποτέ καμία του εγχείρηση. Τον σεβόταν σ' ολόκληρο τον κόσμο -μάλιστα τού είχε απονεμηθεί και το βραβείο Νόμπελ. Την ημέρα όμως που έβγαινε στη σύνταξη, εκεί νος δεν φαινόταν καθόλου χαρούμενος. Οι πάντες γύρω του έπιναν, χόρευαν και φαι νόταν χαρούμενοι, εκείνος όμως στεκόταν σε μια γωνιά, λυπημένος, χαμένος.
Ένας φίλος του τον πλησίασε και τον ρώτησε: « Τί σου συμβαί νει; Εμείς εδώ γιορτάζουμε για σένα και χαιρόμαστε για την τόσο πετυχημένη σταδιοδρομία σου κι εσύ στέκεσαι τόσο λυπημένος, λες χι έχει πεθάνει κανείς!»
Εκείνος είπε: «Σκέφτομαι κάτι που με χάνει να λυπάμαι πάρα πολύ.»
Ο άνθρωπος είπε: «Εσύ λυπημένος; Ο διασημότερος χειρουργός εγκεφάλου, που όλοι σε ζηλεύουν!»
Ο χειρουργός είπε: «Εσύ όμως δεν ξέρεις τι νιώθω μέσα μου. Πρώτα-πρώτα , εγώ ποτέ μου δεν ήθελα να γίνω χειρούρ γος. Εγώ ήθελα να γίνω μουσικός, αλλά οι γονείς μου με υποχρέωσαν να γίνω χει ρουργός. Όλη μου η ζωή δεν ήταν τίποτε άλλο από μια μακρόχρονη σκλαβιά. Θα ήμουν πολύ πιο ευτυχισμένος αν ήμουν ένας αποτυχημένος, ένας άγνωστος, ένας ανώνυμος μουσικός, παρά ο διάσημος σ' ολόκληρο τον κόσμο χειρούργος -επειδή αυτό το πράγμα δεν είμαι εγώ. Αυτό ήταν η επιθυμία των γονιών μου, αυτό ήταν η δική τους φιλοδοξία. »
«Και τώρα βλέπω ότι με το να ικανοποιήσω την επιθυμία των γονιών μου, κατα στράφηκε όλη μου η ζωή. Και τώρα πια είμαι πολύ ηλικιωμένος και δεν νομίζω ότι θα μπορέσω να γίνω μουσικός ... Θα προ σπαθήσω όμως! Αυτή η ζωή που έζησα δεν ήταν η δική μου. Έζησα την ιδέα κάποιων άλλων.»
Αυθεντικός άνθρωπος είναι εκείνος που ζει τη ζωή του σύμφωνα με τον βαθύτερο εσωτερικό πυρήνα του, εκείνος που ζει την ατομιχότητά του.
Αυτό χρειάζεται κότσια, χρειάζεται κου ράγιο, επειδή κινείσαι μέσα σε μια άγνωστη περιοχή. Οι γονείς σου και οι άνθρωποι που έχουν χαλές προθέσεις για σένα είναι έμπειροι άνθρωποι και ξέρουν τι θα είναι το σωστό για σένα, ξέρουν τι πρόκειται να σου αποφέρει περισσότερα χρήματα και περισσότερη κοινωνική καταξίωση, ενώ εσύ δεν ξέρεις τίποτα.
Ο αυθεντικός άνθρωπος όμως ζει το άγνωστο, επιτρέπει το άγνωστο, προχω ράει πάνω στο άγνωστο μονοπάτι και δια κινδυνεύει τα πάντα. Είναι πιθανό να μην μπορέσει να βρει ορυχεία χρυσού, βρίσκει όμως τρομερή ικανοποίηση.
Οσσο
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
