Μπορεί να είναι αδιανόητο να βρισκόμαστε στη νεκρή ζώνη, θα δυσκολευόμουν να πιστέψω ότι είμαστε στην Κύπρο. Άρα εδώ είμαστε στην Κύπρο μέσα στη νεκρή ζώνη, σιγά-σιγά προετοιμαζόμαστε για την απελευθέρωση. Άρα είναι καλό να μαθαίνουμε τις περιοχές. Χαιρόμαστε που είναι και η γιαγιά μαζί μας, του Νεοκλή. Είναι καλό που μας έφερε εδώ. Και τώρα θέλουμε να δείτε αυτήν την έκταση να δείτε πώς σχετίζεται με αυτά που λέμε και για τη γη και για το ζεόλιθο. Σχετίζεται με αυτά που διαβάζουμε. Υπάρχει ζωή μέσα στη νεκρή ζώνη. Και τώρα υπάρχουν νεκροί μέσα στη ζωή. Άρα, ας ασχοληθούμε με αυτά που μπορούμε να κάνουμε εδώ για να ζωντανέψει. Αν είναι πράσινη να μην είναι πια γραμμή, αλλά να είναι πεδιάδα. Και να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό γίνεται. Και αφού γίνεται, θα γίνει. Αλλά το θέμα είναι κατά πόσο εμείς οι ίδιοι είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε αυτό το εγχείρημα και όλες οι κινήσεις μας να γίνουν πράξεις. Γιατί θα μπορούσαμε να είμαστε αλλού και να ασχολούμαστε, υποτίθεται, με την ζωή αλλά να είναι μόνο επιβίωση, ενώ είμαστε μέσα στη νεκρή ζώνη και συνειδητοποιούμε πόσο ζωντανή μπορεί να είναι. Να έχουμε εδώ Κύπριους, Έλληνες - Ελλαδίτες, από Πελοπόννησο, Θράκη και τελικά να βρίσκονται εδώ μαζί με την γιαγιά που δεν έφυγε και έμεινε εδώ στον Αστρομερίτη για να μας δείξει ότι συνεχίζουμε. Άρα εμείς την έχουμε μαζί μας, για να ξέρει ότι θα συνεχίσουμε κι ότι δεν έμεινε τζάμπα, αλλά έμεινε εδώ για να μας δείξει το παράδειγμα και να νιώσουν ότι αξίζει, διότι είναι άξια. Άσχετα αν έχει δυσκολίες. Και είναι καλό να υπάρχει και ο Νεοκλής, που είναι ο συνδετικός κρίκος, για να μας δείξει αυτά τα χωράφια, αυτά τα κτήματα, που είναι δικά μας με την έννοια της ανθρωπιάς, όχι με την έννοια της ιδιοκτησίας, αφού αυτό είναι κλοπή, αλλά υπό την έννοια ότι η Ανθρωπότητα δεν αποδέχεται το έγκλημα που έχει γίνει, ότι ο εποικισμός είναι έγκλημα πολέμου. Δεν διαγράφεται, δεν παραγράφεται. Κι εμείς δεν πρόκειται να σταματήσουμε την αποστολή μας, όποια και να είναι τα εμπόδια. Γι’ αυτό είμαστε μαζί. Γι’ αυτό τώρα είμαστε δίπλα-δίπλα, για να δείξουμε σε όλους που πιστεύουν στην έννοια της ελευθερίας, ότι έχει δίκιο ο Κινέζος φιλόσοφος, και ότι για να καταλάβεις πραγματικά την ελευθερία, πρέπει να είσαι στη φυλακή. Σήμερα λοιπόν μπήκαμε στην φυλακή, νεκρή ζώνη, για να δούμε τι είναι ελευθερία και να καταλάβουμε όλοι μαζί ότι γι’ αυτό το πράγμα παλεύουμε. Διότι άνθρωπος που δεν είναι ελεύθερος, δεν μπορεί να έχει ζωή. Άρα η απελευθέρωση είναι η αρχή της ζωής, όταν συνειδητοποιούμε τελικά τι είναι ο θάνατος. Αυτά. Για σήμερα.
Συνέχεια
Ν. Λυγερός
Δάσκαλος: Θα ήταν καλό να μιλήσετε για ό,τι θέλετε μετά από αυτό το μικρό μάθημα έτσι ώστε, να θυμάστε και πιο παλιά τι σκεφτόσασταν τότε. Γιατί εδώ δημιουργούμε μνήμη μέλλοντος. Θα ήταν καλό κάποιος μαθητής με την σειρά που πρέπει, άρα ο Μάριος να κάνει την συνέχεια.
Μάριος: Χαιρόμαστε που είμαστε εδώ μαζί σας, Δάσκαλε. Είναι οι λίγες κουβέντες - μεγάλα μαθήματα αυτά που μας λέτε, αυτά που μας δείχνετε σε αυτό που λέμε μνήμη μέλλοντος. Ήδη το βίωσα εγώ και το είπα σε ένα από τα debriefing που κάναμε την μνήμη μέλλοντος, δηλαδή η Ανθρωπότητα περνά από τις φάσεις, τις ζούμε, το καταλαβαίνουν οι επόμενοι, ενώ αυτοί που το ζουν λόγω κοινωνικότητας το χάνουν. Είναι ένα έργο που είδα, το «Nelson Mandela» που γυρίστηκε το 2013 και όταν το έβλεπα ήταν όλα αυτά που κάνουμε και το έβλεπα μπροστά μου ξεκινώντας από το 70’ που ξεκίνησε όλη αυτή η διαδικασία, δηλαδή πριν 30 χρόνια να υπήρχε αυτό το πράγμα. Εμείς να το θεωρούμε δεδομένο ενώ για αυτούς να ήταν αδιανόητο. Είναι όλα αυτά που μας λέτε και το τονίζετε, το επαναλαμβάνετε πρώτα από όλα για να το καταλαβαίνουμε εμείς. Για να μπορούμε να το υποστηρίζουμε και για τους άλλους. Και για μένα κάθε φορά που το λέτε είναι ένα κουδουνάκι το οποίο ενδυναμώνει μέσα μου όλα αυτά που θέλετε να μας πείτε.
Δάσκαλος: Καλό.
Μάριος: Και το χαίρομαι.
Δάσκαλος: Το μεταχαίρομαι. Άλλη; Άλλος;
Κυριακή: Για μένα το ότι βρισκόμαστε εδώ είναι αδιανόητο, δηλαδή δεν μπορούσα να το διανοηθώ καν. Ήταν σαν να μην μπορούσαμε να το κάνουμε πριν. Στα τριάντα πέντε μου χρονιά είναι η πρώτη φορά που ακούω για την απελευθέρωση της Κύπρου. Ήταν από τον Δάσκαλο. Και θα γίνει, αφού το λέει ο Δάσκαλος. Είμαι σίγουρη και το νιώθω και άρχισε να συμβαίνει.
Δάσκαλος: Εντάξει. Επόμενοι
Φωτεινή: Πιο παλιά που έκανα και μαθήματα ιστορίας και άκουγα άσματα, που γίνονται στη ζωή μου ποτέ δεν φαντάστηκα ότι θα μπορούσα να ζήσω έναν αγώνα για την πατρίδα μου. Και όλα αυτά που κάνουμε σκεφτόμουν ότι με τον Δάσκαλο το ζούμε. Κάτι που ήταν πέρα από το αδιανόητο για μένα. Και όλο αυτό με την γιαγιά, μου θυμίζει τις «Πέντε κινήσεις για μια σιωπή».
Νεοκλής: Χαίρομαι που είμαστε εδώ. Θυμάμαι που ήμουν μικρός και ερχόμουν με το παππού και την γιαγιά εδώ στη νεκρή ζώνη. Μου έδειχναν τα κατεχόμενα, την Ζώδια και μου έλεγαν μία μέρα θα πάμε πίσω και πετούσαμε και χαρταετό. Χαίρομαι που είναι τώρα η γιαγιά μαζί μας. Κρίμα που ο παππούς μου δεν πρόλαβε την απελευθέρωση. Ελπίζω η γιαγιά μου να το προλάβει. Ξέρω το ελπίζω δεν πάει, μακάρι. Πρέπει να συνεχίσουμε τον αγώνα για την απελευθέρωση.
Έφη: Ευχαριστούμε το Νεοκλή, που μας έδωσε την ευκαιρία με την επίσκεψη στη γιαγιά του, να ζήσουμε με το Δάσκαλο και την ομάδα ένα παράδειγμα ανθρωπιάς. Η παρουσία μας στην νεκρή ζώνη, ας σημάνει την προσωπική μας ανάσταση. Ας συνειδητοποιήσουμε το ρόλο μας για τον αγώνα που πρέπει να κάνουμε για την συνέχεια του έργου.
Ζωή: Η μετάβαση από τα κοινωνικά στερεότυπα και από τις απόψεις, ότι τα δεδομένα δεν αλλάζουν, θεωρώ πως ήταν η μεγάλη ανατροπή και το πιο δύσκολο να γίνει. Από δω και πέρα όλα τα υπόλοιπα μοιάζουν πλέον εύκολα.
Δάσκαλος: Άρα να τα κάνουμε.
Γεώργιος: Συμφωνώ με το ότι πρέπει να καταλάβουμε εμείς πρώτα ότι για να υπάρξει μία λύση, πρέπει να αγωνιστείς για την λύση και μετά θα ξεκινήσει. Δηλαδή άμα δεν το καταλάβουμε καθόλου και περιμένουμε από τους άλλους και οι άλλοι από τους άλλους…
Δάσκαλος: Και όλοι από όλους.
Κυριακή: Χαίρομαι που ζούμε μαζί αυτόν τον χρόνο που ζούμε μαζί, αυτήν τη μοιρασιά της ανθρωπιάς. Να είσαι καλά Νεοκλή. Και εδώ που είμαστε βλέπουμε αυτό που λέτε για την απελευθέρωση της Κύπρου μας, η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει και τώρα είμαστε ακόμα πιο κοντά.
Βασιλική: Είναι αυτό που λέτε ότι τα πρώτα κατεχόμενα που πρέπει να απελευθερώσουμε είναι αυτά του μυαλού μας.
Δάσκαλος: Φαντάσου για την νεκρή ζώνη.
Βασιλική: Ακόμα και τώρα.
Μάριος: Μου ήρθαν δύο ημερομηνίες στο μυαλό. Ένα είναι το '55 και το άλλο που με συγκίνησε ήταν το βάρος της απόφασης του Τάσσου Παπαδόπουλου με το Σχέδιο Ανάν. Νιώθω ότι αυτά τα μαθήματα είναι μία διδασκαλία υψηλών ιδανικών, όπου όταν δούμε την ιστορία και πιο παλιά, είναι αυτοί που είχαν τα υψηλά ιδανικά οι οποίοι μας έφεραν μέχρι εδώ. Και για αυτό που μας λέτε για την οριζόντια και ευρωπαϊκή στρατηγική είναι υψηλή στρατηγική με τα ιδανικά και εδώ που είμαστε τώρα μου ήρθε πιο συγκεκριμένα ο Τάσσος Παπαδόπουλος γιατί όταν έλεγε αυτά που έλεγε ένιωθε αυτό.
http://www.lygeros.org/articles?n=15209&l=gr
http://www.lygeros.org/articles?n=15210&l=gr
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
