του Νίκου Λυγερού.
Υπάρχουν βιβλία, που έχουν γραφτεί εδώ και αιώνες και μπορούν να μας επηρεάζουν, τα διαβάζουμε και μας αγγίζουν. Είμαστε μέσα σε αυτήν τη συνέχεια της Ανθρωπότητας, ενώ νομίζουμε ότι αυτά που μας επηρεάζουν είναι μόνο τοπικά, πολύ κοντινά, δίπλα μας. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό που είναι δίπλα μας, δεν είναι πάντα μαζί μας. Ενώ, αυτό που είναι μακριά μας, δεν είναι ποτέ δίπλα μας, αλλά μπορεί να είναι μαζί μας. Άρα, είναι η διαφορά μεταξύ της επαφής και της σχέσης. Η παιδεία μας μαθαίνει σιγά-σιγά ότι αυτό που έχει σημασία δεν είναι η επαφή, αλλά η σχέση. Η σχέση πρέπει να έχει δύο στοιχεία, τα οποία είναι τα εξής: άμα δεν έχετε τη διπλή σχέση, τότε η σχέση δεν υπάρχει, ενώ η επαφή υπάρχει. Οι σχέσεις είναι οι άνθρωποι που είναι μαζί σας ακόμα κι όταν είναι μακριά σας, είναι μια χούφτα ανθρώπων. Οι επαφές είναι πάρα πολλές. Οι σχέσεις είναι δύσκολες. Οι επαφές είναι εύκολες. Οι επαφές χάνονται εύκολα. Οι σχέσεις χάνονται δύσκολα. Είναι δύσκολο να έχουμε καλές σχέσεις. Γιατί χρειάζονται παιδεία, χρειάζονται γνώση, χρειάζονται μοιρασιά της γνώσης και χρειάζονται μια συνοχή σκέψεων, κατά συνέπεια είναι ελάχιστες. Αλλά είναι αυτές που μας χαρακτηρίζουν. Μερικές φορές λένε «πες μου ποιος είναι ο πατέρας σου και θα σου πω ποιος είσαι». Αυτό είναι άδικο. Στην πραγματικότητα το καλύτερο είναι να σας πουν «πες μου ποιες είναι οι σχέσεις σου και θα σου πω ποιος είσαι». Ενώ, άμα πείτε ποιες είναι οι επαφές δεν έχετε ιδέα ποιος είστε, γιατί είναι πάρα πολλοί που έχουν ακριβώς τις ίδιες επαφές με εσάς και δεν είναι εσείς. Το έργο χρειάζεται γνώση, οι γνώσεις παίζουν με τις σχέσεις, ενώ η εργασία χρειάζεται επαφές και δεν έχει ανάγκη από γνώσεις, έχει ανάγκη από γνωριμίες.
http://www.lygeros.org/articles?n=15145&l=gr
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 
