Τα μαθηματικά και η νοημοσύνη συσχετίζονται θετικά δίχως αυτό όμως να σημαίνει ότι συνυπάρχουν κοινωνικά. Τα πρώτα χρησιμοποιούνται ως φίλτρο και η δεύτερη θεωρείται επικίνδυνη. Όμως όταν βρισκόμαστε εκτός κοινωνικού πλαισίου, τα μαθηματικά και η νοημοσύνη λειτουργούν ως μοναδικοί και ουσιαστικοί παράγοντες της εξέλιξης της ανθρωπότητας. Στην πραγματικότητα, τα μαθηματικά ως εργαλείο είναι η προέκταση της ανθρώπινης σκέψης που έχει ως πυρήνα την ανοικτή δομή που ονομάζουμε νοημοσύνη. Με την έννοια της ανάδρασης, τα μαθηματικά επιτρέπουν στη νοημοσύνη να ελέγχει την εξέλιξη της οργάνωσής της. Τα πιο πρόσφατα μαθηματικά με τη θεωρία του χάους, τα δυναμικά συστήματα, τη μορφοκλασματική ανάλυση διαμορφώνουν ακόμα και τη γνώμη μας περί σκέψης. Διότι η γραμμική της προσέγγιση δεν ισχύει πια εφόσον υπάρχουν ήδη πολύπλοκα δίκτυα, νευρωνικά δίκτυα, παράλληλες μηχανές που λειτουργούν όχι μόνο πολυτοπικά αλλά και ολιστικά. Σε αυτό το πλαίσιο δεν μπορεί να τεμαχιστεί η πληροφορία. Συνεπώς, τα μαθηματικά της σκέψης παράγουν και τη σκέψη των μαθηματικών.
Η μεθοδολογία της επινόησης μπορεί να μην είναι αντικειμενική και να εξαρτάται άμεσα από τον εγκέφαλό μας και τη δομή του, όχι όμως και το αποτέλεσμα διότι αυτό ανήκει μέσω της οργάνωσής του σ’ ένα παγκόσμιο πλαίσιο. Μπορεί, βέβαια, να μην υπάρχουν αλλού όλα τα αποτελέσματα της μαθηματικής σκέψης, αυτό δε σημαίνει όμως ότι παύουν να ισχύουν. Τα διαστήματα του Ευκλείδη, του Riemann ή του Lobatchevsky δεν έχουν τις ίδιες ιδιότητες και όμως υπάρχουν στην πραγματικότητα και μάλιστα σε απλές οντότητες. Αν και διαφορετικά δομικά, τα διαστήματα αυτά λειτουργούν με αξιωματικές που δεν διαφέρουν ως νοητικά σχήματα. Με άλλα λόγια, υπάρχει μια ενότητα και λειτουργική και οργανωτική.
Δεν πρέπει λοιπόν να επικεντρωθούμε στις διαφορές, αλλά στα κοινά σημεία που επιτρέπουν τη θεμελίωση ιδεών. Με τα οπτικά μαθηματικά όπως και με τα γνωστικά μαθηματικά βρισκόμαστε στην κοινή τομή των μαθηματικών και της νοημοσύνης. Ενώ σε άλλους τομείς των μαθηματικών υπάρχουμε μόνο μέσω της σκέψης και όχι της νοημοσύνης. Σε αυτούς τους τομείς το τεχνικό υπερτερεί και η προέκταση του πυρήνα μάς δίνει μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Αυτό το φαινόμενο προέρχεται από τη συσσώρευση αποτελεσμάτων που αναδιπλώνουν νοητικούς κόσμους με επαγωγικούς τρόπους.
Από την άλλη, υπάρχει νοημοσύνη που δεν εξαρτάται από τα μαθηματικά, τουλάχιστον έτσι νομίζουμε εκ πρώτης όψης. Η μελέτη της λειτουργίας της όμως, ειδικά όταν η νοημοσύνη δεν είναι ανθρώπινη, μας επιτρέπει ν’ ανακαλύψουμε στοιχεία που υπάγονται και πάλι στα μαθηματικά. Τα τελευταία λειτουργούν ως μια νοητική πλατφόρμα που προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες. Και αν δεν τις εξετάσαμε όλες, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν.
Τα μαθηματικά παρουσιάζονται ως ένα εργαλείο της σκέψης αλλά και ως ένας κόσμος όπου η επανάσταση της σκέψης ζει. Με τη μη κοινωνικότητά τους είναι φαινομενικά απόλυτα, ενώ στην πραγματικότητα μέσω της ουσίας αγγίζουν βαθιά αυτό που ονομάζουμε άνθρωπος.
Πραγματοποιήθηκε χθες (27/10/2011) με επιτυχία η εισήγηση του κύριου Λυγερού με θέμα «Μαθηματικά και Νοημοσύνη» στο Κινηματοθέατρο Λακκίου στη Λέρο. Μπροστά σε ένα κατάμεστο κοινό μικρών και μεγάλων ο κύριος Λυγερός ανέλυσε λεπτομερώς ότι τα μαθηματικά και η νοημοσύνη συσχετίζονται θετικά δίχως αυτό όμως να σημαίνει ότι συνυπάρχουν κοινωνικά. Τα πρώτα χρησιμοποιούνται ως φίλτρο και η δεύτερη θεωρείται επικίνδυνη. Εντυπωσιακή ήταν η ανταπόκριση του κοινού και κυρίως των μαθητών οι οποίοι πρόθυμα απαντούσαν και συμμετείχαν ενεργά κατά τη διάρκεια της εισήγησης. Η συγκεκριμένη εκδήλωση εντάσσεται στην προσπάθεια επιχειρηματιών με καταγωγή από τη Λέρο, οι οποίοι επιχορήγησαν και την διεξαγωγή των Μaster Classes στο νησί.
Πραγματοποιήθηκε χθες (28/10) συνάντηση, συζήτηση κατόπιν πρόσκλησης στον κ.Νίκο Λυγερό, στρατηγικό σύμβουλο, και την ομάδα του από τους παραγωγικούς φορείς του Εμπορικού Συλλόγου της Λέρου.Στην συνάντηση αυτή βρέθηκε και ο Δήμαρχος Λέρου. Έγινε εκτενής παρουσίαση από τον κ. Ανδρέα Κυράνη, μέλος της αρχιτεκτονικής επιτροπής του Δήμου Λέρου, αναφορικά με προτάσεις και πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη του νησιού.Στη συζήτηση που ακολούθησε έλαβε μέρος και ο κ. Χρήστος Σπανός ο οποίος δήλωσε την δυναμική του παρουσία τονίζοντας ότι οι επιχειρήσεις θα είναι αρωγοί σε ευφυή λύση-πρόταση για την ανάδειξη του νησιού. Με την σειρά του ο κ.Λυγερός ανέπτυξε νοητικά σχήματα στρατηγικής , υπερθεμάτισε για τα ιστορικά στοιχεία του νησιού, τονίζοντας ότι πρέπει να αποτελέσουν τα θεμέλια για την οποιαδήποτε περαιτέρω ανάπτυξη ανατρέποντας το όλο πλαίσιο για να αναδείξει ένα ανθεκτικό στρατηγικό mix με το οποίο συμφώνησαν οι παρευρισκόμενοι.
Διάλεξη του Ν. Λυγερού: "Μαθηματικά και Νοημοσύνη". Λέρος, 27/10/11
Πραγματοποιήθηκε χθες (27/10/2011) με επιτυχία η εισήγηση του κύριου Λυγερού με θέμα «Μαθηματικά και Νοημοσύνη» στο Κινηματοθέατρο Λακκίου στη Λέρο. Μπροστά σε ένα κατάμεστο κοινό μικρών και μεγάλων ο κύριος Λυγερός ανέλυσε λεπτομερώς ότι τα μαθηματικά και η νοημοσύνη συσχετίζονται θετικά δίχως αυτό όμως να σημαίνει ότι συνυπάρχουν κοινωνικά. Τα πρώτα χρησιμοποιούνται ως φίλτρο και η δεύτερη θεωρείται επικίνδυνη. Εντυπωσιακή ήταν η ανταπόκριση του κοινού και κυρίως των μαθητών οι οποίοι πρόθυμα απαντούσαν και συμμετείχαν ενεργά κατά τη διάρκεια της εισήγησης. Η συγκεκριμένη εκδήλωση εντάσσεται στην προσπάθεια επιχειρηματιών με καταγωγή από τη Λέρο, οι οποίοι επιχορήγησαν και την διεξαγωγή των Μaster Classes στο νησί.
Μαθηματικά και Νοημοσύνη Νίκος Λυγερός Λέρος 27 – 30 Οκτωβρίου 2011 |
Nikos Lygeros Leros Greece 2011 Master Class:Mathematics & Intelligence |
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, στις 28/10/2011, η δεύτερη μέρα διεξαγωγής των master classes με τίτλο "Μαθηματικά και Νοημοσύνη" στον Πύργο Μπελλένη, Λαογραφικό και Iστορικό Μουσείου της Λέρου από τον κ. Νίκο Λυγερό. Τα master classes αυτά απευθύνονταν σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.
Μαθηματικά και Νοημοσύνη Νίκος Λυγερός Λέρος 27 – 30 Οκτωβρίου 2011 |
Nikos Lygeros Leros Greece 2011 Master Class:Mathematics & Intelligence |
Διάλεξη του Ν. Λυγερού: "Μαθηματικά και Νοημοσύνη". Λέρος, 27/10/11
Ο Νίκος Λυγερός, γεννήθηκε το 1968 στο Βόλο. Ως ερευνητής έχει ασχοληθεί με τους τομείς της άλγεβρας, της θεωρίας αριθμών και της συνδυαστικής. Ανήκει στις ομάδες των ερευνητών που ανακάλυψαν το 1998, δέκα πρώτους διαδοχικούς αριθμούς σε αριθμητική πρόοδο και το 2010 την έκτη λύση της εξίσωσης τ(p) = 0 (mod p) (εξίσωση του Ramanujan), κάνοντας χρήση προγραμμάτων αναζήτησης μέσω υπολογιστών.
Έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με την ανάδειξη του έργου και της συμβολής του γένους Καραθεοδωρή και συγκεκριμένα του Κωνσταντίνου (μαθηματικός) και του Αλέξανδρου (διπλωμάτης) όντας επιστημονικός σύμβουλος του Συνδέσμου Φίλων Καραθεοδωρή.
Ίδρυσε το Ίδρυμα Αλτρουϊσμός στην Κύπρο, που προωθεί τις μαζικές προσφυγές κατά της Τουρκίας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ενώ ήταν αυτός που διάβασε το σχέδιο Ανάν των 10.000 σελίδων και εντόπισε επακριβώς τις αντιφάσεις και συνέταξε μια έκθεση μονοψήφιων σελίδων καταγράφοντας αυτές τις αντιφάσεις, την οποία παρέδωσε στον πρόεδρο της Κύπρου Τ. Παπαδόπουλο απ’ όπου φαινόταν ότι θα ερχόταν η απόρριψή της.
Έχει ιδρύσει την οργάνωση The Pi Society στην οποία για να εγγραφεί κάποιος πρέπει να έχει IQ 176 και πάνω, βαθμός νοημοσύνης που σύμφωνα με στατιστικές αντιστοιχεί σ’ έναν άνθρωπο στο εκατομμύριο. Είναι μέλος της Mensa, η οποία έχει 100.000 μέλη ανά τον κόσμο, της Parssociety, μιας διεθνούς ολιγομελούς οργάνωσης μέλη της οποίας, σύμφωνα με το καταστατικό της, μπορούν να γίνουν μόνο άτομα με υψηλό δείκτη νοημοσύνης (η αποδοχή γίνεται μέσω αποστολής στους διαχειριστές, πιστοποιημένων αποτελεσμάτων τους σε κάποιο από τα iq test που προϋποθέτει το καταστατικό της οργάνωσης ενώ αποδεκτοί γίνονται επίτιμα μέλη και ιδρυτές άλλων iq societies αυτομάτως), αλλά και της Mega Foundation, κ.α. Αναφορά του γίνεται κι εδώ: (http://www.megasociety.org/noesis/152/editor.html) Είναι επίσης δημιουργός δοκιμασιών νοημοσύνης μεγάλου έυρους, και ένα εκ των τέστ εισαγωγής στην Parssociety είναι σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Ν. Λυγερό και είναι ευρέως διαθέσιμο στην προσωπική του ιστοσελίδα. Ακόμη, υπήρξε επισκέπτης καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Παιδαγωγικό Τμήμα).
Σύμφωνα με βιογραφικό, που δημοσιεύει ιστοσελίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου και εργαζόταν ως επιστημονικός συνεργάτης σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα αυτού, "είναι ο Έλληνας με τον υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (189 στην κλίμακα Standford-Binet)" και "ένας από τους 50 εξυπνότερους ανθρώπους στον κόσμο".
Στην προσωπική του ιστοσελίδα υπάρχουν πάνω από 8.000 γραπτά κείμενα του ιδίου που περιλαμβάνουν άρθρα πάνω σε θέματα φιλοσοφίας, νοημοσύνης, εκπαίδευσης, μαθηματικών, φυσικής, μυθολογίας, θρησκείας, ιστορίας, αρχαιολογίας, κινηματογράφου, ζωγραφικής, μουσικής, πολιτικής, κοινωνιολογίας, στρατηγικής, management, οικονομίας, καθώς και άλλου είδους κείμενα όπως ποιήματα, ή λογοτεχνικά αποσπάσματα, στην Ελληνική, Γαλλική ή Αγγλική γλώσσα, αλλά και πάνω από 790 σκίτσα ή πληρέστερα έργα ζωγραφικής, πολλά από τα οποία είναι αναφορές σε έργα των Da vinci ή Van Gogh. (wikipedia)
Μαθηματικά και Νοημοσύνη Nikos Lygeros Λέρος 27 – 30 Οκτωβρίου 2011 |
...γιατί αν σωθεί το παιδί, υπάρχει ελπίδα ...
http://braining.gr |