Θέματα φιλοσοφικά, επιστημονικά, κοινωνικά, ψυχολογικά, για τον άνθρωπο. Νευροεπιστήμες, εγκέφαλος,συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός.

Όλες οι ανθρώπινες έννοιες είναι προβολές του ανθρώπινου πνεύματος γι'αυτό σε τελική ανάλυση πολλές φορές είναι απατηλές. Δεν βλέπουμε την πραγματικότητα , την αντιλαμβανόμαστε (όπως νομίζουμε εμείς πως είναι). Ο,τι βλέπουμε είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, που βασίζεται σε υποκειμενικά, ελαττωματικά ή προκατειλημμένα παραδείγματα. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο πώς καταλαβαίνουμε τον κόσμο, αλλά και πώς καταλαβαίνουμε τους ανθρώπους... Όταν κάποτε ρώτησαν τον Ηράκλειτο πώς γνωρίζει όσα γνωρίζει απάντησε: «ερεύνησα τον εαυτό μου». Όμως δεν αρκεί μόνο η αυτογνωσία, χρειάζεται και η εμπάθεια... O Σωκράτης, μέσω της μεθόδου διαλόγου που είχε αναπτύξει, εκμαίευε (εξ ου και Μαιευτική Μέθοδος) από τον συνομιλητή του την αλήθεια/γνώση που είχε μέσα του αλλά δεν γνώριζε. Ο άνθρωπος δε μπορει να αναζητά αυτό που δε γνωρίζει γιατί τότε δεν ξέρει τί να αναζητήσει αλλά ούτε αυτό που γνωρίζει μπορεί να αναζητά γιατί το ξέρει ήδη. Ο άνθρωπος τίποτε νέο δε μαθαίνει, παρά μόνο παίρνει συνείδηση των όσων ήδη γνωρίζει. Η γνώση (μάθηση) είναι ανάμνηση (ενθύμιση) , υπάρχει λοιπόν η ανάμνηση μέσα μας...

Νίκος Λυγερός - Τα όρια της σκέψης και η ακραία νοημοσύνη

Νίκος Λυγερός - Τα όρια της σκέψης και η ακραία νοημοσύνη.
Η διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: "Τα όρια της σκέψης και η ακραία νοημοσύνη". Πνευματικό κέντρο Αγίου Λαζάρου, Αίθουσα του Αλληλοδιδακτικού Σχολείου, Λάρνακα. Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015.  






William James Sidis (April 1, 1898 – July 17, 1944) was an American child prodigy with exceptional mathematical abilities and a claimed mastery of many languages. After his death, his sister made the unverifiable claim that his IQ was "the very highest that had ever been obtained," but any records of any IQ testing that Sidis actually took have been lost to history. He entered Harvard at age eleven and, as an adult, was claimed to be conversant in over forty languages and dialects. It was later acknowledged, however, that some of the claims made were exaggerations, with a researcher stating "I have been researching the veracity of primary sources of various subjects for about twenty-eight years, and never before have I found a topic so satiated with lies, myths, half-truths, exaggerations, and other forms of misinformation as is in the history behind William Sidis". Sidis became famous first for his precocity and later for his eccentricity and withdrawal from public life. Eventually, he avoided mathematics altogether, writing on other subjects under a number of pseudonyms... 

IQ Test νοημοσύνης με σχήματα

Iq Τεστ νοημοσύνης με σχήματα.
Το τεστ νοημοσύνης προέρχεται από τη Mensa Φιλανδίας (http://www.mensa.fi) και αποτελείται από 20 ερωτήσεις. Η διάρκεια του iq τεστ είναι 8 λεπτά (ρυθμίστε το ρολόι σας ώστε να έχετε πιο αξιόπιστα αποτελέσματα) και το μέγιστο σκορ που μπορεί να επιτευχθεί είναι 135 iq στην κλίμακα Weschler (sd15), αποτέλεσμα που αντιστοιχεί περίπου στο 1% του πληθυσμού (98.962%, ένας στους 99). Καλείστε να επιλέξετε ποιο σχήμα (A, B, C, D, E) συμπληρώνει λογικά το τετράγωνο με το ερωτηματικό.  

Οι ερωτήσεις γίνονται προοδευτικά πιο δύσκολες. Αν για κάποιο λόγο σας δυσκολέψει κάποια ερώτηση παραπάνω, προχωρήστε στην επόμενη και την κοιτάζετε προς το τέλος. Αυτό το τεστ δεν είναι κανονικό iq test. Αν θέλετε να μετρήσετε το δείκτη νοημοσύνης σας, απευθυνθείτε στην Ελληνική Μένσα ή σε ειδικό ψυχολόγο.

Η Μένσα (Mensa - www.mensa.org.gr) είναι ένας διεθνής οργανισμός, μια παγκόσμια κοινωνία ανθρώπων στην οποία για να γίνει κάποιος μέλος, πρέπει να έχει Δείκτη Νοημοσύνης (I.Q.) που να τον κατατάσσει στο ανώτερο 2% του ανθρώπινου πληθυσμού. Ήτοι μεγαλύτερο ή ίσο του 148 στην Κλίμακα Cattel (που ισοδυναμεί με το 132 της κλίμακας Stanford-Binet και το 131 της κλίμακας Wechsler). Ιδρύθηκε το 1946 στην Οξφόρδη της Αγγλίας, από τον δικηγόρο Roland Berrill και τον Lancelot Ware, επίσης δικηγόρο και επιστήμονα. Σήμερα υπάρχουν εθνικές οργανώσεις Μένσα σε 45 χώρες σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα και μέλη σε περισσότερες από 100 χώρες του κόσμου. Ο αριθμός των ενεργών μελών υπερβαίνει τις 110.000. Το ακόλουθο τεστ δείτε το σαν εγκεφαλικό παιχνίδι. 

Απαράδεκτη κατάρριψη του SU-24 / Ύπουλο χτύπημα / Η συνέχεια της κατάρριψης / Ρωσικές επιπτώσεις στην Τουρκία

Νίκος Λυγερός : Απαράδεκτη κατάρριψη του SU-24 / Ύπουλο χτύπημα.

Απαράδεκτη κατάρριψη του SU-24 
Νίκος Λυγερός 

Για να ξεκαθαρίσουμε το όλο πλαίσιο και να μην κρυβόμαστε πίσω από δικαιολογίες αρκεί να αναρωτηθούμε το εξής. Αν την πορεία του SU-24 την είχε ακολουθήσει όχι ένα ρωσικό αεροσκάφος, αλλά ένα αμερικάνικο F16 ή ένα γαλλικό Rafale, θα είχε γίνει η κατάρριψη. Η επίσημη εκδοχή του τουρκικού καθεστώτος θα ήταν βέβαια ότι θα είχε γίνει ακριβώς το ίδιο πράγμα λόγω των κανόνων εμπλοκής για την παραβίαση του εναέριου χώρου. Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ακόμα κι αν αποδειχθεί ότι έγινε παραβίαση, πράγμα το οποίο πρέπει να γίνει τουλάχιστον τυπικά, ξέρουμε ότι αυτή η κατάρριψη του SU-24 είναι απαράδεκτη, διότι επίσημα και στο υψηλότερο επίπεδο υπάρχει συνεργασία μεταξύ της Διεθνούς Συμμαχίας που ηγείται η Αμερική και της Ρωσίας για την αντιμετώπιση των τρομοκρατικών επιθέσεων και ειδικά της τρομοκρατικής οργάνωσης Daesh. Επίσης γνωρίζουμε όλοι ότι το ρώσικο αεροσκάφος δεν είχε κανένα τουρκικό στόχο πράγμα που σημαίνει ότι δεν κινδύνευε η τουρκική κυριαρχία. Κατά συνέπεια αυτή η πράξη εκ μέρους των τουρκικών αεροσκαφών που ακολουθεί ανάλογες που έγιναν στο παρελθόν...

Σημαντικότατη εξέλιξη στον ενεργειακό σχεδιασμό της Κύπρου / Μια καταλυτική συμφωνία για το μέλλον της Κύπρου

Σημαντικότατη εξέλιξη στον ενεργειακό σχεδιασμό της Κύπρου / Μια καταλυτική συμφωνία για το μέλλον της Κύπρου.

Σημαντικότατη εξέλιξη στον ενεργειακό σχεδιασμό της Κύπρου  
Νίκος Λυγερός 

Χάρη στη νέα συμφωνία της Noble με την BG Group, η Κύπρος πετυχαίνει ένα αποτέλεσμα καθοριστικό ακόμα κι αν παρουσιάζεται ως έμμεσο αρχικά. Διότι η συμφωνία, ενώ παίζει μεταξύ αμερικανικών και βρετανικών συμφερόντων, έχει θετικές εξελίξεις και για την διαπραγμάτευση μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ για το κοίτασμα Αφροδίτη. Σε αυτό το πλαίσιο βλέπουμε πλέον ξεκάθαρα τον καταλυτικό ρόλο που παίζει η κυπριακή ΑΟΖ, αφού δίνει τη δυνατότητα σε μεγάλους ενεργειακούς παίκτες να έρθουν να ενισχύσουν τις θέσεις μας. Η Noble έπαιξε καλά, αφού βρήκε κοίτασμα που είναι αποδεδειγμένα πια εμπορεύσιμο και πουλά το μερίδιό της τμηματικά έτσι φέρνει ένα σύμμαχο με ισοτιμία, αφού θα έχουν και οι δύο 35% του όλου, με την Delek που θα έχει το 30%, αλλά αυτός ο σύμμαχος μεγάλου βεληνεκούς παίζει τώρα με σιγουριά, διότι το κοίτασμα είναι αξιόλογο. Και ποια θα μπορούσε να ήταν η καλύτερη αξιολόγηση της υψηλής στρατηγικής της Κύπρου που θεμελιώθηκε πάνω στην έννοια της ΑΟΖ. Με άλλα λόγια όσοι την αμφισβητούσαν πρέπει τώρα να παραδεχτούν την αποτελεσματικότητα της Κύπρου, αφού κατάφερε να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον, αλλά και την παρουσία μεγάλων παικτών μέσα στην ΑΟΖ...

Ν. Λυγερός - Βάρβαρη επίθεση / Πριν δεν ήξερες

Νίκος Λυγερός - Βάρβαρη επίθεση / Πριν δεν ήξερες.


Ν. Λυγερός - Βάρβαρη επίθεση 



Ν. Λυγερός - Δεν πρέπει 



Ν. Λυγερός - Η τυφλή τρομοκρατία 



Ν. Λυγερός - Ακόμη και ο τρόμος 



Ν. Λυγερός - Είμαστε Παριζιάνοι 



Ν. Λυγερός - Ενωμένοι 



Ν. Λυγερός - Σ' αυτές τις στιγμές 



Ν. Λυγερός - Ξέρω ότι σε πλήγωσαν 



Ν. Λυγερός - Ανάψαμε 



Ν. Λυγερός - Η αφύπνιση της αντίστασης 



Ν. Λυγερός - Ο Παρθενώνας 



Ν. Λυγερός - Πριν δεν ήξερες 



Έργο Ανθρωπότητας Official Channel N. Lygeros (Youtube)

Ν. Λυγερός - Όχι στη βαρβαρότητα! / Αυτουργός Παιδείας / Συλλαλητήριο Ποντίων Θεσσαλονίκη, 09/11/2015

Νίκος Λυγερός - Συλλαλητήριο Ποντίων, Θεσσαλονίκη, 09-11-2015.
Δεν είναι μόνο επικίνδυνες οι δηλώσεις που αρνούνται τη γενοκτονία των Ποντίων αλλά είναι και παράνομες, διότι η Ελλάδα έχει ψηφίσει την ποινικοποίηση της άρνησης των αναγνωρισμένων γενοκτονιών. Κι επειδή είναι επικίνδυνη απαγορεύει τη βαρβαρότητα. Αυτό έδειξε και το συλλαλητήριο των Ποντίων στη Θεσσαλονίκη. Δεν πρόκειται ο Ελληνισμός του Πόντου να αποδεκτεί ότι ο ίδιος ο Υπουργός είναι αρνητής της γενοκτονίας. Δεν πρόκειται ν’ αφήσει την κυβέρνηση να μην πάρει θέση πάνω σε αυτό το ζήτημα. Γιατί δεν πιστεύει ότι όλοι οι πολιτικοί είναι το ίδιο. Και ήδη μερικοί παίρνουν θέση κι αντιστέκονται στην προπαγάνδα της βαρβαρότητας, η οποία με το πρόσχημα της άποψης, θέλει να σβήσει τη μνήμη μας. Αλλά και να την διαγράψει από τα σχολικά βιβλία, θα την επαναφέρουμε γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν είναι όλοι ραγιάδες. Ο καθένας θ’ αντισταθεί για να μην περάσει η άρνηση της γενοκτονίας των Ποντίων. Διότι είναι το καθήκον του καθενός σε μία δημοκρατία ν’ αντισταθεί στο σύστημα που προσπαθεί να επιβάλει με ύπουλο τρόπο τις απαράδεκτες θέσεις ενός μηδενισμού που πιστεύει πως η ιστορία πέθανε μόνο που ξέχασε ότι μνήμη είναι και ο λαός μας και το συλλαλητήριο είναι μια χειροπιαστή απόδειξη...

Όταν δεν ξέρεις για τη γενοκτονία / Ανοικτή επιστολή στον υπουργό παιδείας

του Νίκου Λυγερού 

Όταν δεν ξέρεις τίποτα για την έννοια της γενοκτονίας, δεν είναι ανάγκη να παίζεις παράσταση του γνώστη. Όταν λες ότι η γενοκτονία των Ποντίων δεν είναι γενοκτονία όχι μόνο είσαι αντισυνταγματικός, αφού η Ελλάδα την έχει αναγνωρίσει επίσημα από το 1994 αλλά επίσης αποδεικνύεις ότι είτε δεν είσαι ενημερωμένος για όλες τις αναγνωρίσεις που έγιναν από ξένες χώρες είτε εσκεμμένα είσαι της άρνησης της γενοκτονίας και τότε λόγω του Νόμου για την ποινικοποίηση, μπορείς να κατηγορηθείς και να καταδικαστείς. Όταν ο Lemkin επινόησε τον όρο γενοκτονία, ο οποίος έγινε αποδεκτός από τα Ηνωμένα Έθνη με τη Χάρτα του 1948, χρησιμοποίησε ως παράδειγμα επεξήγησης τις περιπτώσεις των Ποντίων και των Αρμενίων. Δηλαδή η έννοια της γενοκτονίας με την πιο επιστημονική της προσέγγιση βασίστηκε στο παράδειγμα της γενοκτονίας των Ποντίων. Το 2006 το Ευρωκοινοβούλιο την αναγνώρισε ως έγκλημα κατά της Ανθρωπότητας μαζί με το παράδειγμα των Ασσυριο-Χαλδαίων και των Αρμενίων. Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου έχει αναγνωριστεί από την Κύπρο, την Σουηδία και την Αρμενία ως χώρες αλλά και από πολιτείες της Αμερικής και της Αυστραλίας...

Η διάλεξη του Ν. Λυγερού - Η υπερδομή της Ανθρωπότητας

Η διάλεξη του Νίκου Λυγερού με θέμα: Η υπερδομή της Ανθρωπότητας. Πνευματικό Κέντρο Γαργαλιάνων (Μπρίσκειος Βιβλιοθήκη). Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015. 


Ν. Λυγερός - Η συλλογική νοημοσύνη / Τι κάνει ένας άνθρωπος

Η συλλογική νοημοσύνη δεν είναι μια τεχνητή αφαίρεση αλλά ένας τρόπος επίλυσης και διαχείρισης των προβλημάτων, ο οποίος είναι πιο αποτελεσματικός από κάθε ατομική προσέγγιση που έχει πολλούς περιορισμούς λόγω φύσης. Η νοημοσύνη που λειτουργεί συλλογικά είναι αυτή που έχει κατανοήσει ότι υπάρχουν προβλήματα που δεν λύνονται ατομικά αλλά η επίλυσή τους είναι πιο σπουδαία για την εξέλιξή μας από άλλα που λύνονται με γραμμικό τρόπο. Έτσι αποκτά μια ολιστική προσέγγιση για να υπερβεί τα όρια της ατομικότητας γιατί αντιλαμβάνεται ότι το τοπικό δεν προσφέρει με ουσιαστικό τρόπο στο ολικό και αυτό το πρόβλημα δημιουργεί εμπόδια στη μεθοδολογία της επίλυσης. Κάθε βήμα που γίνεται στο συλλογικό επίπεδο έχει ακόμα και φανταστικές επιπτώσεις γιατί συνδυάζει προσεγγίσεις που αποτελούν ακόμα και στρατηγικό μείγμα. Η συλλογική νοημοσύνη με αυτό τον τρόπο ξεπερνά και τα όρια του αυτοματισμού που δεν μπορεί να κάνει υπερβάσεις σε σχέση με τον αρχικό κώδικα και δεν αποκτά νέες γνώσεις επειδή δεν έχει εξελικτικό χαρακτήρα. Αυτό αντιληφθήκαμε και σε επίπεδο πληροφορικής...

Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles?n=21952&l=gr

Ν. Λυγερός - Τι κάνει ένας άνθρωπος

Τι κάνει ένας άνθρωπος όταν δεν έχει κανέναν άλλον πάνω στον οποίο μπορεί να βασιστεί, αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε σε γενικό επίπεδο για να κατανοήσουμε και τη στρατηγική επιβίωσης. Έτσι σε αυτό το πλαίσιο, υπάρχει η παράμετρος του δείκτη νοημοσύνης διότι αν αυτός είναι χαμηλός θα ακολουθήσει την κοινωνία, αν αυτός είναι ανώτερος θα αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει μόνο η κοινωνία κι αν είναι ακραίος θα ασχοληθεί μόνο με την Ανθρωπότητα. Μπορεί βέβαια ανάλογα με τις περιπτώσεις να επηρεάσει άλλους ανθρώπους που μπορεί να μην ανήκουν στην ίδια κατηγορία για να μάθουν και τι γίνεται στην άλλη έτσι ώστε να βοηθήσουν σε μια συλλογική προσπάθεια που θα αρχίσει από μια ομαδική προσέγγιση επίλυσης των προβλημάτων που αφορούν πια την Ανθρωπότητα κι όχι μόνο τις τοπικές κοινωνίες που έχουν τα συμβατικά τους όρια και δεν μπορούν να εξελιχθούν παρά μόνο με εξωτερικούς παράγοντες. Όταν όμως βρισκόμαστε στην ενδιάμεση κατάσταση, βλέπουμε ανθρώπους που υποφέρουν γιατί δεν μπορούν να πείσουν τους άλλους για την προσέγγισή τους κι ενώ ξέρουν ότι δεν υπάρχει μόνο το πλαίσιο της κοινωνίας, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις πιέσεις που δέχονται...

Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles?n=21953&l=gr

Διάλεξη του Ν. Λυγερού: "Συλλογική νοημοσύνη". Χωριό Αετός, 31/10/2015