Αυτή η εξέταση αξιολογεί την ικανότητα του υποψηφίου να ανακαλύπτει συσχετίσεις σε καταστάσεις για τις οποίες διαθέτει ελάχιστες γνώσεις. Σε κάθε ερώτηση δίνεται μια γνωστή σχέση όπου το σχήμα (1) σχετίζεται λογικά με το σχήμα (2) όπου θα πρέπει να την ανακαλύψετε ώστε να συμπληρώσεται την επόμενη σχέση μεταξύ του σχήματος (3) με κάποιο από τα σχήματα -A, B, C, D, E- συμπληρώνει λογικά την ακολουθία. Ακολουθούν τρία λυμένα παραδείγματα εξοικείωσης. Η διάρκεια του τεστ είναι 12 λεπτά για 25 ερωτήματα ευφυϊας και το μέγιστο σκορ που μπορεί να επιτευχθεί είναι 126 iq στην κλίμακα Stanford-Binet, αποτέλεσμα που αντιστοιχεί στο 5% του πληθυσμού (5 στα 100 άτομα). Παρόμοιο τεστ έχει χρησιμοποιηθεί στην ομοσπονδιακή αστυνομία της Βραζιλίας. Όποιος επιθυμεί να μετρήσει επακριβώς τον δείκτη νοημοσύνης του ή πετύχει τέτοια βαθμολογία που τον κατατάσσει στο >=95% του πληθυσμού - μπορεί να απευθυνθεί στην Ελληνική Μένσα (http://www.mensa.org.gr/) ή σε κάποιον ειδικό ψυχολόγο.
Νίκος Λυγερός - Μαθηματικά και Φιλοσοφία
Ενώ πολλοί πιστεύουν ότι υπάρχουν ριζικές διαφορές μεταξύ Μαθηματικών και Φιλοσοφίας, επειδή ξεχνούν τι γινόταν στην Αρχαιότητα, έχουμε βαθιά παραδείγματα που αποδεικνύουν όχι μόνο τη συμβατότητα μεταξύ των δύο τομέων, αλλά μάλιστα και μια πρόσβαση στον ίδιο πυρήνα της σκέψης. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο Leibniz αλλά ακόμα και ο Descartes. Όμως μια έρευνα για τους πιο ειδικούς αναδεικνύει ολόκληρη ακολουθία. Διότι υπάρχουν και οι Pascal, Newton, Cantor, Russell, Whitehead. Στην πραγματικότητα τα Μαθηματικά λόγω κωδικοποίησης είναι προσβάσιμα σε πιο νεαρή ηλικία, ενώ η Φιλοσοφία χρειάζεται πολύ περισσότερες γνώσεις και μια ωριμότητα σε διανοητικό επίπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Thom είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Έτσι αν εξετάσουμε αυτά τα στοιχεία θα αντιληφθούμε ότι υπάρχει ιστορικό μεταξύ αυτών των δύο προσεγγίσεων της γνώσης. Διότι επί της ουσίας έχουν τον ίδιο στόχο, δηλαδή την αλήθεια διότι δεν έχουμε να κάνουμε με επιστήμες που έχουν ανάγκη το πείραμα για να συγκρίνουν τα αποτελέσματά τους σε σχέση με την πραγματικότητα. Η ουσία είναι η συνοχή της σκέψης για τα Μαθηματικά και τη Φιλοσοφία και το βλέπουμε σε επίπεδο νοημοσύνης...
Η συνέχεια εδώ: http://lygeros.org/articles.php?n=29154&l=gr
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis! Κοινοποίηση στο X Μοιραστείτε το στο Facebook