Το ακόλουθο τεστ νοημοσύνης (IQSpot rapido) μετρά δείκτη νοημοσύνης μέχρι 150 στην κλίμακα Wechsler, ποσοστό που αντιστοιχεί σε έναν στους 2200 ανθρώπους. Αποτελείται από 16 ερωτήματα τα όποια πρέπει να απαντήσετε σε 7 λεπτά. Σας δίνονται έξι σχήματα ξεκινώντας την αρίθμηση 1 για το πιο αριστερό και 6 για το πιο δεξί. Καλείστε να εντοπίσετε ποια δύο σχήματα διαφέρουν από τα υπόλοιπα τέσσερα που έχουν μια κοινή θεμελιακή ιδιότητα. Οι ερωτήσεις γίνονται προοδευτικά πιο δύσκολες. Αν για κάποιο λόγο σας δυσκολέψει κάποια ερώτηση παραπάνω, προχωρήστε στην επόμενη και την κοιτάζετε στο τέλος. Αυτό το online τεστ iq δεν μετρά τη νοημοσύνη με ακρίβεια. Το αποτέλεσμα της εξέτασης δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια ενδεικτική εκτίμηση του δείκτη νοημοσύνης. Παρακάτω ακολουθεί ένα ενδεικτικό παράδειγμα του τεστ IQ.
'Ύστερα από πολλές μελέτες ο Spearman κατέληξε στην άποψη πως υπάρχει από την μια μεριά ένας γενικός παράγοντας της νοημοσύνης (G=general), ο οποίος συμμετέχει σε όλες τις πνευματικές επιδόσεις, τα άτομα όμως τον κατέχουν σε διαφορετικό βαθμό. Από την άλλη μεριά όλες οι νοητικές επιδόσεις βασίζονται και σε έναν ειδικό για καθεμιά παράγοντα (s=special). Επειδή ποτέ δυο δραστηριότητες του πνεύματος δεν βασίζονται στον ίδιο ειδικό παράγοντα s, θα πρέπει άρα να δεχτούμε την ύπαρξη ενός πολύ μεγάλου αριθμού τέτοιων ειδικών παραγόντων. Η δυναμικότητα του γενικού παράγοντα G καθορίζεται κυρίως από την κληρονομικότητα, ενώ οι ειδικοί παράγοντες είναι μάλλον επίκτητοι. Στην διαφορετική συμβολή τόσο του G όσο και των s οφείλονται οι διαφορετικές επιδόσεις (Τ1, Τ2, Τ3, Τ4...) διαφόρων ατόμων σε διάφορα τεστ νοημοσύνης. Επειδή όμως ο G μετέχει σε όλες τις νοητικές επιδόσεις του ατόμου, τα τεστ αποβλέπουν κυρίως στην μέτρηση του παράγοντα G. Τίθενται για αυτό ερωτήσεις, οι απαντήσεις στις οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο μέρος από τον παράγοντα G. Οι θετικές συνάφειες ανάμεσα σε ικανότητες οφείλονται μόνον στον παράγοντα G, αφού οι ειδικοί παράγοντες εκφράζονται σε διαφορετικές κάθε φορά επιδόσεις και ικανότητες. Όσο λοιπόν περισσότερο φορτίζονται δυο ικανότητες με τον G, τόσο μεγαλύτερη είναι η συνάφεια τους, ενώ οι ειδικοί παράγοντες, όντας ανεξάρτητοι ο ένας από τον άλλον, μετριάζουν την συνάφεια μεταξύ δύο ικανοτήτων. Καθότι ο G εμπεριέχεται και εκδηλώνεται σε όλες τις νοητικές επιδόσεις, η διακρίβωση του μεγέθους του μας δίνει μια καλή βάση, για να προβλεφθεί η συμπεριφορά του υποκειμένου και σε περιστάσεις έξω και πέρα από τα τεστ. Και επειδή επίσης οι ερωτήσεις που απαιτούν αφηρημένη σκέψη εμπεριέχουν το μεγαλύτερο μέρος σε παράγοντα G, τέτοιου είδους ερωτήσεις θα πρέπει να προτιμούμε για την κατασκευή των τεστ νοημοσύνης.
Παράδειγμα
Σωστή απάντηση τα σχήματα 2 και 6. Όλα τα υπόλοιπα σχήματα έχουν την κοινή ιδιότητα να'χουν δύο γραμμές. Το μεν 2 σχήμα έχει τρεις γραμμές, το δε 6 έχει μία γραμμή.
Ακολουθεί το τεστ IQ
- Iq Τεστ νοημοσύνης με σχήματα
- Iq test - 40 δοκιμασίες ευφυίας
- Γνώρισε τη νοημοσύνη σου. Iq test χωροαντιληπτικής ικανότητας
- Δοκιμασία ευφυίας: Το European IQ Test
- Βρισκεται σε φορμα ο εγκεφαλος σας; Τεστ νοημοσύνης για μικρούς και μεγάλους
- Μετρήστε το δείκτη νοημοσύνης σας - Το Raven IQ Test
- Ασκήσεις ευφυΐας για την αύξηση της λογικής κρίσης - Τεστ 30 ερωτήσεων
- Iq test Λογικής Ανάλυσης
- Iq test με κύβους
- IQ Test νοημοσύνης με σχήματα
- Δωρεάν IqTest (Συσχετίσεων, 126 IQ, 25 ερωτ, 12 λεπτά)
- Iqtest τύπου Raven
- Τεστ iq με ντόμινο (D-70 iq test)
- IqTest (Αριθμητική/Λογική, 126 IQ, 20 ερωτήσεις, 18 λεπτά)
- Δωρεάν Τεστ IQ Culture fair (160 IQ, 36 ερωτήσεις)
- Γρήγορο τεστ IQ δωρεάν στα ελληνικά
![]() |
| https://braining.gr |
Η εξέταση της έννοιας της ανθρωπότητας σ’ ένα αυστηρά οντολογικό πλαίσιο την υποβαθμίζει. Χωρίς τη διαχρονική της φύση και το χρονικό της προσδιορισμό, φαίνεται τοπικά ισόμορφη με την κοινωνία. Αλλά η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αποτελεί μία εκφυλισμένη προβολή της αποτελεσματικής...
Κοιτάζοντας γύρω μας, έχουμε πάντα τη βεβαιότητα ότι αυτό που βλέπουμε είναι μια πιστή αποτύπωση του πραγματικού κόσμου που μας περιβάλλει. Ο γνωστός νευροφυσιολόγος Vernon Mountcastle λέγει ότι «στην πραγματικότητα είμαστε φυλακισμένοι μέσα σε έναν εγκέφαλο και η μόνη μας επικοινωνία...
Οι έρευνες στον χώρο της εκπαίδευσης και των νευροεπιστημών έχουν καταστήσει σαφές ότι η εκπαίδευση προκειμένου να είναι αποτελεσματική , δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, παθητική και γραμμική. Ο εγκέφαλος μας τροποποιείται καθημερινά τόσο ανατομικά όσο και λειτουργικά ως απάντηση...
Η θεωρία των νοητικών μοντέλων προϋποθέτει ότι οι άνθρωποι έχουν μια περιορισμένη ικανότητα λογικής σκέψης, αλλά ότι αυτή η λογική σκέψη μπορεί να εμποδίζεται από περιορισμούς της επεξεργασίας (π.χ. περιορισμένη μνήμη εργασίας, Johnson-laird 1983, 1995a,b, 1999; Johnson-laird & Byrne, 1991, 1993a, 1996)...
Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει; Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας; Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος;...
Σε αυτή την ενότητα θα ασχοληθούμε με τις διεργασίες οι οποίες μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε κάποιο λογικό πρόβλημα, να αναλύουμε μια σειρά παραδοχών ώστε να παράγουμε κάποιο συμπέρασμα, να αξιολογούμε τις πιθανότητες για κάποιο γεγονός κ.ο.κ. Π.χ., ξέρουμε ότι το άθροισμα των γωνιών...
H πλάνη βρίσκετε στη σκέψη (στη νοοτροπία) διότι η σκέψη επεξεργάζεται τις εντυπώσεις, τις πληροφορίες που εισέρχονται στον ψυχισμό μας μέσο των αισθήσεων. Ηράκλειτος: Πίστευε οτι ο άνθρωπος διαθέτει 2 όργανα για τη γνώση της αλήθειας. Την αίσθηση και τον λόγο. Απο αυτά, τη μεν αίσθηση η θεωρούσε απατηλή....
Τι είναι «ελευθερία της βούλησης»; Σύμφωνα με τους φιλόσοφους, είναι η ιδιότητα ή ικανότητα που έχουμε να πράττουμε με δική μας απόφαση, κάτω από τον έλεγχό μας, χωρίς εξωτερικό εξαναγκασμό. Ελευθερία της βούλησης έχω όταν επαφίεται σε εμένα να επιλέξω μεταξύ τυχόν εναλλακτικών πράξεων. Όταν η απαρχή των....
Με τους χαμαιλέοντες, τα θεμέλια έγιναν φάροι της Ανθρωπότητας. Έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος της νοημοσύνης, που είναι το μέλλον της Ανθρωπότητας, μέσω της εξήγησης της αυτοθυσίας του Προμηθέα που δεν περίμενε από τους Ολύμπιους να βοηθήσουν την Ανθρωπότητα, διότι έβλεπε ότι ήθελαν μόνο και μόνο σκλάβους. Γι’ αυτό έμαθε μέσω του φωτός, τόσες επιστήμες στους ανθρώπους. Διότι ήξερε ότι μόνο η ουσία μπορεί ν’ αντισταθεί στην εξουσία...
Πολλοί σας λένε, σε όλους εσάς εδώ, ότι είσαστε γραφικοί, γιατί μιλάτε για πράγματα του «κατά Λουκά» και λένε ότι πρέπει να έχεις μια ρεαλιστική προσέγγιση. Και τώρα πρέπει να σκεφτούμε ορθολογικά. Σου λένε, π.χ. -αυτό είναι το ωραίο- ακόμη και να απελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη...
Το μοναστήρι είχε κλείσει. Δεν περίμενε κανένα πια. Αυτό πίστευαν τουλάχιστον οι καλόγριες. Δεν είχε πει τίποτα. Κοίταξε τον ουρανό. Αυτός θα ήταν ο τρούλος της εκκλησίας. Είχε μάθει για την απαγόρευση. Κι έπρεπε να βρει τον Πέτρο. Όσο πιο γρήγορα γίνεται, σκέφτηκε. Έτσι άρχισε ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα...
Μια Κυριακή σαν Πασχαλιά θα ξανανθίσει ο κόσμος γιατί πιστεύει στην αυτοθυσία και το λουλούδι που γεννήθηκε όταν το φως έλαμψε για δεύτερη φορά την ώρα της ανάγκης όταν πια
κανείς δεν πίστευε στην Κυριακή την επόμενη ενώ ήρθε! 


















