Θέματα φιλοσοφικά, επιστημονικά, κοινωνικά, ψυχολογικά, για τον άνθρωπο. Νευροεπιστήμες, εγκέφαλος,συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός.

Όλες οι ανθρώπινες έννοιες είναι προβολές του ανθρώπινου πνεύματος γι'αυτό σε τελική ανάλυση πολλές φορές είναι απατηλές. Δεν βλέπουμε την πραγματικότητα , την αντιλαμβανόμαστε (όπως νομίζουμε εμείς πως είναι). Ο,τι βλέπουμε είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, που βασίζεται σε υποκειμενικά, ελαττωματικά ή προκατειλημμένα παραδείγματα. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο πώς καταλαβαίνουμε τον κόσμο, αλλά και πώς καταλαβαίνουμε τους ανθρώπους... Όταν κάποτε ρώτησαν τον Ηράκλειτο πώς γνωρίζει όσα γνωρίζει απάντησε: «ερεύνησα τον εαυτό μου». Όμως δεν αρκεί μόνο η αυτογνωσία, χρειάζεται και η εμπάθεια... O Σωκράτης, μέσω της μεθόδου διαλόγου που είχε αναπτύξει, εκμαίευε (εξ ου και Μαιευτική Μέθοδος) από τον συνομιλητή του την αλήθεια/γνώση που είχε μέσα του αλλά δεν γνώριζε. Ο άνθρωπος δε μπορει να αναζητά αυτό που δε γνωρίζει γιατί τότε δεν ξέρει τί να αναζητήσει αλλά ούτε αυτό που γνωρίζει μπορεί να αναζητά γιατί το ξέρει ήδη. Ο άνθρωπος τίποτε νέο δε μαθαίνει, παρά μόνο παίρνει συνείδηση των όσων ήδη γνωρίζει. Η γνώση (μάθηση) είναι ανάμνηση (ενθύμιση) , υπάρχει λοιπόν η ανάμνηση μέσα μας...

''Η επιλογή είναι στέρηση. Έτσι αυτή αντιπροσωπεύει ένα κόστος.''

Φιλοσοφια, Εγκέφαλος, συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός και Ανθρωπότητα
Ν. Λυγερός - Το άδειο του κόσμου  - Δάσκαλε, πώς μπορεί να είναι ο κόσμος. - Με τα δεσμά της φυλακής. - Μα δεν φαίνεται; - Αυτοί που ζουν κάτω από ένα ζυγό δεν το βλέπουν. - Μα γιατί; - Δεν το θέλουν. - Είναι δυνατόν; - Νοιώθουν ασφάλεια. - Είναι μέσα στην ασφάλεια. - Μόνο που η ζωή θέλει ελευθερία. - Κι όχι ασφάλεια. - Γιατί η επιλογή είναι πάντα κόστος. - Αλλά δεν υπάρχει επένδυση δίχως αρχικό κόστος. - Και ποια είναι η ουσία για αυτούς; - Δεν υπάρχει. - Γι’ αυτό δεν ασχολείστε. - Σωστά. - Και για τους άλλους; - Είμαστε πάντα εδώ. - Γιατί επιστρέψατε. -...

Ν. Λυγερός: Γενικές αξίες και γενικόλογες αρχές

Φιλοσοφια, Εγκέφαλος, συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός και Ανθρωπότητα
Όταν ακούμε, «ο καθένας λέει την αλήθεια του», «δεν υπάρχει μία αλήθεια», «κάθε άποψη σεβαστή», έχουμε να κάνουμε με γενικόλογες αρχές, που εκδίδει η κοινωνία για να ακολουθήσει το δόγμα της ρητορικής. Όταν όμως το αποδεχόμαστε, είμαστε θύμα του δόγματος και στη συνέχεια συνεργός αυτού του ανόητου θεσμού που καταδίκασε τον Σωκράτη. Έτσι αν κάθε άποψη είναι σεβαστή, τότε αυτό ισχύει και για την άποψη του άσχετου. Κατά συνέπεια, να μην έχουμε πρόβλημα, ακόμα κι όταν δεν μας συμφέρει, αφού στην ουσία όλα είναι επιτρεπτά. Βλέπουμε ότι με αυτές τις γενικόλογες...