Στο δημοτικό, ο δάσκαλος λέει στα παιδιά ότι την επόμενη βδομάδα θα γράψουν ένα απροειδοποίητο τεστ. Το τεστ δεν μπορεί να μπει Παρασκευή, διότι θα έχουν περάσει οι 4 υπόλοιπες μέρες και έτσι δεν θα είναι απροειδοποίητο. Με την ίδια λογική ούτε Πέμπτη πρόκειται να πέσει, διότι αν έχουν περάσει οι 3 προηγούμενες μέρες και ούτως ή άλλως αποκλείεται η Παρασκευή, τα παιδιά θα είναι προετοιμασμένα. Συνεχίζοντας τον συλλογισμό, αποκλείουμε μία μία όλες της μέρες της βδομάδας, άρα δεν γίνεται να μπει απροειδοποίητο τεστ. Ωστόσο όλοι γνωρίζουμε πως είναι απόλυτο φυσιολογικό να πέσει ένα τέτοιο τεστ.
Την ώρα την εκφώνησης δίνεται η εντύπωση ότι υπάρχει μια λογική, ενώ είναι έτσι δομημένη ώστε να αφήνεται μια εντύπωση. Από αυτό πρέπει να ξεφύγετε. Ο συλλογισμός είναι ορθολογικός σε τακτικό επίπεδο αλλά όχι σε στρατηγικό.
Ε: Εχετε τρια παιδια που περπατάνε, ο πρώτος λέγεται Αρχιμίδης, ο δεύτερος Διομήδης. Πως λέγεται ο τρίτος;
Α: μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε.
Ε: Είναι δυο παιδιά και έχουν γεννηθεί την ίδια μέρα, ίδιο έτος από την ίδια μάνα αλλά δεν είναι δίδυμα
Α: είναι τρίδυμα/τετράδυμα/κτλ.