Θέματα φιλοσοφικά, επιστημονικά, κοινωνικά, ψυχολογικά, για τον άνθρωπο. Νευροεπιστήμες, εγκέφαλος,συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός.

Όλες οι ανθρώπινες έννοιες είναι προβολές του ανθρώπινου πνεύματος γι'αυτό σε τελική ανάλυση πολλές φορές είναι απατηλές. Δεν βλέπουμε την πραγματικότητα , την αντιλαμβανόμαστε (όπως νομίζουμε εμείς πως είναι). Ο,τι βλέπουμε είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, που βασίζεται σε υποκειμενικά, ελαττωματικά ή προκατειλημμένα παραδείγματα. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο πώς καταλαβαίνουμε τον κόσμο, αλλά και πώς καταλαβαίνουμε τους ανθρώπους... Όταν κάποτε ρώτησαν τον Ηράκλειτο πώς γνωρίζει όσα γνωρίζει απάντησε: «ερεύνησα τον εαυτό μου». Όμως δεν αρκεί μόνο η αυτογνωσία, χρειάζεται και η εμπάθεια... O Σωκράτης, μέσω της μεθόδου διαλόγου που είχε αναπτύξει, εκμαίευε (εξ ου και Μαιευτική Μέθοδος) από τον συνομιλητή του την αλήθεια/γνώση που είχε μέσα του αλλά δεν γνώριζε. Ο άνθρωπος δε μπορει να αναζητά αυτό που δε γνωρίζει γιατί τότε δεν ξέρει τί να αναζητήσει αλλά ούτε αυτό που γνωρίζει μπορεί να αναζητά γιατί το ξέρει ήδη. Ο άνθρωπος τίποτε νέο δε μαθαίνει, παρά μόνο παίρνει συνείδηση των όσων ήδη γνωρίζει. Η γνώση (μάθηση) είναι ανάμνηση (ενθύμιση) , υπάρχει λοιπόν η ανάμνηση μέσα μας...

Ν.Λυγερός "Ανοιχτά προβλήματα για την ανάπτυξη της σκέψης"

Νίκος Λυγερός Καστελλόριζο Master class Ανοιχτά προβλήματα για την ανάπτυξη της σκέψης - Nikos Lygeros

Σήμερα, Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011, πραγματοποιήθηκαν και ολοκληρώθηκαν με επιτυχία τα Master Class του κύριου Νίκου Λυγερού με τίτλο  " Ανοιχτά προβλήματα για την ανάπτυξη της σκέψης" σε μαθητές  που φοιτούν στην Σαντραπεία Αστική Σχολή Μεγίστης μετά  από την έγκριση  του κύριου Χαράλαμπου Ψαρά, προϊσταμένου του 1ου  Γραφείου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και κατόπιν συνεννόησης και συνεργασίας με τη Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Χαρισμαΐδου Χρυσούλας, των Δασκάλων Νικολαΐδου...
Αλεξάνδρας και Φανάρα Χριστίνας καθώς και της Νηπιαγωγού Μουρατίδου Ιωάννας. 

Πιο συγκεκριμένα, στους μαθητές του Νηπιαγωγείου τα μαθήματα επικεντρώθηκαν στην χωροαντιληπτική, στην σωματική κίνηση, στην καθετότητα, στις δομές, στο γέμισμα – συμπλήρωμα και στην κινητική σταθερότητα. 

Παράλληλα, στους μαθητές του Δημοτικού δόθηκε βάρος στο γνωσιακό και στο γεωμετρικό, στις σχέσεις, στις αναλογίες, στα στοιχειώδη τρισδιάστατα, στην επικάλυψη σκακιέρας με ίππο, στα σκακιστικά ανοίγματα, στα ολιγάριθμα finale και στην ισορροπία στην άμυνα.

Τέλος οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου επικεντρώθηκαν στην στοιχειώδη αριθμητική, στο Puzzle Fourey και στο πρόβλημα του Euler. Στο τελευταίο αυτό μάθημα συμμετείχαν ενεργά και οι καθηγητές του Σχολείου. 











Στις φωτογραφίες βλέπετε τους μαθητές:
Άλλα Μελίνα
Καλόμοιρου Αναστασία
Καραβέλατζης Νίκος
Κοέν Κουμανούδης Όμηρος
Ντερζάι Φαμπιόλα

*     *     *     *     *



Φωτογραφίες από
το δεύτερο μάθημα του Masterclass το οποίο απευθυνόταν σε μαθητές Α, Β, Γ, Δ Δημοτικού













Στις φωτογραφίες διακρίνονται οι μαθητές:

Μάριος Ξυπολιτάς
Σταματία Αχλαδιώτη
Δικαία Ραφτή
Χρυσοβαλάντης Πόσσιας
Γεώργιος Καλόμοιρος
Θεόδωρος Αχλαδιώτης
Νικόλαος Καραβέλατζης
Γεώργιος Καραβέλατζης
Ιωάννης Τσάφος
Πανορμίτης Αχλαδιώτης

*     *     *     *     *



Φωτογραφίες από το τρίτο μάθημα στο οποίο συμμετείχαν μαθητές της Ε' και Στ' τάξης του Δημοτικού.
















Οι μαθητές που υπάρχουν στις φωτογραφίες είναι:

Δέσποινα Παπουτσή
Γεώργιος Ξυπολιτάς
Κλαούντια Καλλαντζή
Ιωάννης Άλλα
Αλέξανδρος Δερβίσης
Παντελεήμων Αμύγδαλος

Καθώς και οι Δασκάλες:

Χρύσα Χαρισμαϊδου
Χριστίνα Φανάρα
Αλεξάνδρα Νικολαϊδου.




*     *     *     *     *



Φωτογραφίες από το τέταρτο μάθημα στο οποίο συμμετείχαν μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου της Σαντράπειας Σχολής στο Καστελλόριζο σήμερα στις 23 Σεπρεμβρίου 2011.














Στις φωτογραφίες διακρίνονται οι μαθητές
Καραβέλατζη Ελένη
Ράφτη Μαρία
Αμύγδαλος Κωνσταντίνος
Αποστολίδης Νίκος
Ξυπολιτάς Βασίλης

Kαθώς κι οι καθηγητές

Τσιτσέλη Νεκταρία
Παπουτσή Σοφία
Κατσίμπρας Κωνσταντίνος
Ιωαννίδου Ανατολή
Αποστολίδης Αναστάσιος
Γκιουλέκα Θεοδώρα
Μούζακ Μπέττυ - Τζοάν
Καραμαδούκη Δήμητρα
Γούναρη Χριστίνα





*     *     *     *      *


Νίκος Λυγερός

Γεννήθηκε το 1968 στο Βόλο. Ως ερευνητής έχει ασχοληθεί με τους τομείς της άλγεβρας, της θεωρίας αριθμών και της συνδυαστικής. Ανήκει στις ομάδες των ερευνητών που ανακάλυψαν το 1998, δέκα πρώτους διαδοχικούς αριθμούς σε αριθμητική πρόοδο και το 2010 την έκτη λύση της εξίσωσης τ(p) = 0 (mod p) (εξίσωση του Ramanujan), κάνοντας χρήση προγραμμάτων αναζήτησης μέσω υπολογιστών.

Έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με την ανάδειξη του έργου και της συμβολής του γένους Καραθεοδωρή και συγκεκριμένα του Κωνσταντίνου (μαθηματικός) και του Αλέξανδρου (διπλωμάτης) όντας επιστημονικός σύμβουλος του Συνδέσμου Φίλων Καραθεοδωρή.

Ίδρυσε το Ίδρυμα Αλτρουϊσμός στην Κύπρο, που προωθεί τις μαζικές προσφυγές κατά της Τουρκίας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ενώ ήταν αυτός που διάβασε το σχέδιο Ανάν των 10.000 σελίδων και εντόπισε επακριβώς τις αντιφάσεις και συνέταξε μια έκθεση μονοψήφιων σελίδων καταγράφοντας αυτές τις αντιφάσεις, την οποία παρέδωσε στον πρόεδρο της Κύπρου Τ. Παπαδόπουλο απ’ όπου φαινόταν ότι θα ερχόταν η απόρριψή της.

Έχει ιδρύσει την οργάνωση The Pi Society στην οποία για να εγγραφεί κάποιος πρέπει να έχει IQ 176 και πάνω, βαθμός νοημοσύνης που σύμφωνα με στατιστικές αντιστοιχεί σ’ έναν άνθρωπο στο εκατομμύριο. Είναι μέλος της Mensa, η οποία έχει 100.000 μέλη ανά τον κόσμο, της Parssociety, μιας διεθνούς ολιγομελούς οργάνωσης μέλη της οποίας, σύμφωνα με το καταστατικό της, μπορούν να γίνουν μόνο άτομα με υψηλό δείκτη νοημοσύνης (η αποδοχή γίνεται μέσω αποστολής στους διαχειριστές, πιστοποιημένων αποτελεσμάτων τους σε κάποιο από τα iq test που προϋποθέτει το καταστατικό της οργάνωσης ενώ αποδεκτοί γίνονται επίτιμα μέλη και ιδρυτές άλλων iq societies αυτομάτως), αλλά και της Mega Foundation, κ.α. Αναφορά του γίνεται κι εδώ (http://www.megasociety.org/noesis/152/editor.html) Είναι επίσης δημιουργός δοκιμασιών νοημοσύνης μεγάλου έυρους, και ένα εκ των τέστ εισαγωγής στην Parssociety είναι σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Ν. Λυγερό και είναι ευρέως διαθέσιμο στην προσωπική του ιστοσελίδα. Ακόμη, υπήρξε επισκέπτης καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Παιδαγωγικό Τμήμα).

Σύμφωνα με βιογραφικό, που δημοσιεύει ιστοσελίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου και εργαζόταν ως επιστημονικός συνεργάτης σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα αυτού, "είναι ο Έλληνας με τον υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (189 στην κλίμακα Standford-Binet)" και "ένας από τους 50 εξυπνότερους ανθρώπους στον κόσμο".

Στην προσωπική του ιστοσελίδα υπάρχουν πάνω από 7.500 γραπτά κείμενα του ιδίου που περιλαμβάνουν άρθρα πάνω σε θέματα φιλοσοφίας, νοημοσύνης, εκπαίδευσης, μαθηματικών, φυσικής, μυθολογίας, θρησκείας, ιστορίας, αρχαιολογίας, κινηματογράφου, ζωγραφικής, μουσικής, πολιτικής, κοινωνιολογίας, στρατηγικής, management, οικονομίας, καθώς και άλλου είδους κείμενα όπως ποιήματα, ή λογοτεχνικά αποσπάσματα, στην Ελληνική, Γαλλική ή Αγγλική γλώσσα, αλλά και πάνω από 790 σκίτσα ή πληρέστερα έργα ζωγραφικής, πολλά από τα οποία είναι αναφορές σε έργα των Da vinci ή Van Gogh. (wikipedia)



Εθνικά Θέματα: Εθνικά Ζητήματα - Νίκος Λυγερός