Το πρωτο πραγμα, το οποιο πρεπει να εξετασουμε σε σχεση με την επιστημη που αναζητουμε, ειναι το ποια θεματα πρεπει πρωτα απ'ολα να συζητησουμε. Αυτα ειναι αφενος οι διαφορετικες γνωμες που αλλοι υποστηριξαν για τις πρωτες αρχες και αφετερου ο,τι τυχον εχει παραβλεφθει. Γι'αυτους που θελουν να ξεκαθαρισουν τις αποριες τους χρησιμο ειναι να θετουν σωστα τις αποριες, καθοτι η μετεπειτα απροσκοπτη πορεια της σκεψης εξαρταται απο τη λυση των προηγουμενων αποριων. Κανεις ομως δεν μπορει να λυσει ενα κομπο αν δεν ξερει οτι υπαρχει. Η απορια της σκεψης δειχνει ακριβως οτι υπαρχει ενας ''κομπος'' στο αντικειμενο της ερευνας. Εφοσον η σκεψη μας δυσκολευεται να προχωρησει, βρισκεται σε παρομοια θεση με τους δεμενους, διοτι και στις δυο περιπτωσεις ειναι αδυνατον να προχωρησει κανεις μπροστα. Γι'αυτο πρεπει καποιος να εχει εξετασει απο πριν ολες τις δυσκολιες, τοσο για τους λογους που αναφεραμε, αλλα και γιατι οι ανθρωποι που ερευνουν χωρις να διατυπωνουν απο πριν τις αποριες, μοιαζουν με εκεινους που δεν ξερουν ποιο δρομο πρεπει να παρουν. Εξ αλλου, ο ανθρωπος που δεν διατυπωνει απο πριν τις αποριες, δεν ξερει αν βρηκε καποια στιγμη αυτο που εψαχνε ή οχι, διοτι γι'αυτον ο σκοπος και το τελος δεν ειναι φανερος, ενω για εκεινον, που διατυπωνει απο πριν τις αποριες, ειναι. Ακομα, αυτος που εχει ακουσει ολα τα αντιθετα επιχειρηματα, ωσαν να ησαν αντιδικοι στο δικαστηριο, ειναι οπωσδηποτε σε θεση να κρινει καλυτερα.
Μετα τα φυσικα - Αριστοτελης